duminică, 12 ianuarie 2014

for real?

Presupun ca va asteptati sa incep sa ma vaiet, odata ce am ajuns acasa, ca vai ce cald si bine era pe malul marii si uite ce urat si gheata inghetata e pe strazi aici, ca ce bine era sa ma plimb cu bicicleta si uite acum trebuie sa fac schi de fond sau patinaj pana la serviciu, vai ce pasari cantatoare aveam in fundul curtii, ca sa nu mai spun ca nu mai auzisem ciocanitoarea de ani de zile, iar aici imi ciocaneste frigul la geam dimineata, etc.

Bine, ca nu m-as plange eu chiar asa, macar de bun simt(de obicei incep prin februarie), daca n-as avea nevoie de-o introducere sa va spun ca nici macar decoratii de Craciun adevarate nu avem la Montréal. Sau "decoratii adevarate de Craciun"? Halal!

Ca sa nu mai spun ca aici l-au dat toti pe Isus afara din Craciun, nu ca acolo... Cum asa? Pai nu stiu, dar vecina mea avea o pancarta la poarta, in iarba, pe care scria "Keep Christ in Christmans" si noi nu...

Deci vreti sa vedeti decoratii decoratoare? Luati si priviti! Si ascultati, ca are si cantec.

Credeti ca nu e adevarat? Ba da, e adevarat! Si nici macar nu m-am dus departe sa le caut, erau la cateva case mai incolo, pe o strada perpendiculara pe a noastra. Mai am cateva in colectie, dar imi ia mult sa le incarc, poate intr-o zi...

Cand le-am vazut, cateva clipe am crezut ca nu sunt adevarate. Apoi am realizat ca da. Si m-am intrebat cam cat consuma. Corent. Ca nici nu sunt LED, n-ar avea cum, ar trebui sa coste mii de dolari. Si cam cat timp o fi luat impodobirea, plus cam cum o fi sa descurci instalatiile si sa le depozitezi pana la anul? Asa e, eu sunt lenesa...

Stie cineva cum se numea filmul ala american(pai cum altfel) cu vecinii care s-au luat la intrecere cu decoratiile de Craciun? Acum e clar, a fost inspirat dintr-un fapt real. :)

Si da, acolo eram tot timpul libera, iar aici ma duc si duminica la serviciu. De-aia am pus videoul, de rea ce sunt. :)


9 comentarii :

  1. bine ai revenit in Nord. Partea buna e ca esti mai aproape de Laponia, si Mos Craciun. Ce daca a trecut perioada lui, ai sanse sa mai nimeresti un cadou ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. mă gîndesc la epilepsie cînd văd filmul tău. :-) şi în Gilmore Girls e cu concurenţa între vecini la capitolul care împodobeşte mai mult casa/curtea. şi în Home Improvement. iaca, pare să apară la tot pasul. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce intimplare... azi-noapte tocmai ce visasem ca eram copil iar si priveam pe fereastra in sara de Craciun. Nu era zapada, doar un polei murdaricios... si nici unul dintre blocuri nu avea luminile aprinse (probabil o pana de curent). Si atunci am vazut foarte clar pe cer silueta unei sanii trase de reni. Apoi inca una si inca una... Acum vad filmul si mi se pare cam prea mult. Ratoii sint piesa de rezistenta, ma astept sa atace dintr-o clipa int-alta! :()

    RăspundețiȘtergere
  4. hahhaha, vorba lu' Vio, te ia cu vertij. :)

    Unii vecini au ratze in fata casei(acolo sunt canale cu apa si rate salbatice sau domesticite la tot pasul, vin si la noi pe gazon la pascut). Ei bine, acesti vecini aveau in loc de mos craciun o chestie asemanatoare cu ratze luminoase. Erau chiar haioase. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ps- mie imi place aleea luminata, asta daca ai ajuns in fata casei si nu mai stii unde e intrarea... :)

      Ștergere
  5. Se pare ca nu sunt singurul care tine decoratiunile si dupa Craciun, defapt eu le tin pana aproape de Paste, dar sunt doar niste instalatii modeste puse la geamuri.

    RăspundețiȘtergere
  6. Coraaaaa_,
    adresa aia cu ruşinea e valabilă să-ţi trimit un mail să te uiţi pe viitorul meu eseu? :D
    (mai am destul de scris la el, dar corectoarea mea mi-a comunicat că e bizi rău zilele astea).
    PS va fi an franse! :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, da, trimite-l acolo, iti transmit eu dup-aia un altul(email) pe care-l vizitez mai des. Trag cu ochiul cu mare placere.

    RăspundețiȘtergere