luni, 24 februarie 2014

"What time is it?"

Am fost vineri seara la vernisajul expozitiei The clock (2010) a lui Christian Marclay de la Museul de arta contemporana din Montreal, care expozitie este un montaj de film-instalatie de 24 de ore cu scene extrase din cateva sute de filme. Aceste scene au in comun tema timpului, a orei exacte si sunt montate astfel incat fiecare moment din film cu referire la ora este sincronizat perfect cu ora reala din sala/locul de vizionare a filmului.

Filmul a inceput la ora 6.00pm vineri si a fost vizionat pana la ora 6.00pm sambata, incontinuu. Vor mai fi cateva vizionari, pentru cazul in care... caci va asigur ca nu... Plus ca in sala nu e voie cu mancare/bautura. :))

Eu am stat doar o jumatate de ora desi a fost super interesant, dar locul expozitiei care teoretic putea gazdui pana la 80 de persoane era impropriu pentru acest fel de vizionare pentru ca nu era bine aerisit. Am vazut deci de pe la 8.30 pana pe la 9.00pm si m-as intoarce cu placere, daca ar fi intr-o sala cum se cuvine.

8 comentarii :

  1. Que hora es? :D

    Interesant. Cîtă răbdare i-o fi trebuit!

    RăspundețiȘtergere
  2. eu revad de la minutul 1:20 :) Ce bine arata frumuselul ala...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mda... :)
      Chiar voiam sa zic in post ce ma fascineaza pe mine pe de o parte la filmul-opera de arta, dar mi-a fost lene, asa ca zic acum, ca veni vorba: tocmai saltul asta in timp si faptul ca multi dintre protagonistii filmului fie nu mai sunt printre noi, fie sunt complet altfel, azi. :)
      Nu ca daca ne-am uita la un film vechi n-ar fi acelasi lucru, dar daca am face-o, am sti ca e un film(deci fictiune) din 1979 de ex., care prezinta o actiune intamplata in 1950, deci am avea repere destul de precise de timp, spatiu.
      Pe cand filmul meu e unul facut din bucati de realitate si fictiune intamplate oriunde si oricand... Imi continuu ideea in gand. :)

      Ștergere
    2. pe mine ma intriga scenele, vreau sa vad din ce film fac parte, si sa revad filmul.
      Colajul e bine montat.

      Ștergere
    3. Baiii, fie-mi mananca platforma propriile mesaje, fie m-a lovit senilitatea, ca eram sigura ca raspunsesem la mesajul asta.
      Ziceam CA COcolajul ar trebui sa fie bine montat. :) Si ca cei care sunt pasionati de film sunt in castig, eu ma cam uit ca vitelul in calendar la el, n-am habar de niciun film...

      Ștergere
  3. Interesant... traiesc aceeasi fascinatie ca atunci cind incarc un film cu subtitrare gresita: e de ajuns ca replicile s se potriveasca pe buzele actorilor ca filmul sa prinda greutate ! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Stii ce-am observat eu in sala? Lumea astepta cu sufletul la gura o replica, un cadru "cunoscut" sau chiar o gluma la care sa rada. Cred ca e exact ceea ce spui.
    Pareau foarte "vii" spectatorii, traiau filmul la maxim. Poate pentru ca venisera sa vada "o opera de arta", deci voiau sa profite la maxim. Cred ca e interesant de facut un studiu sociologic al spectatorului acestei opere si la asteptarile lui. :)))

    RăspundețiȘtergere