vineri, 21 martie 2014

rautate umana

Incep sa cred ca am ceva cu toti romanii prestatori de servicii din Montreal. Pai altfel nu-mi explic cum se face ca l-am catalogat drept "rechin" pe avocatului la care am fost in urma cu ani buni si care dupa ce-a incercat sa ma sperie cum ca am neaparata nevoie de el ca sa ma reprezinte ca altfel o sa pierd multi bani, mi-a povestit care ar fi strategia "daca m-ar reprezenta el", transformandu-se in aceeasi ora platita cu-n onorariu oarecum simbolic minus o cafea, intr-un simplu imbecil. Rezultatul a fost acelasi, doar calea a fost alta decat cea asteptata... Am fost nedreapta, da.

Cum se face c-am fost rea cu cucoana de la agentia de voiaj care ma bombardase cu sute de mesaje cu oferte de bitele de avion Mtl-Buc care de care mai interesante, iar cand in sfarsit nu i-am rezistat uneia, mi-a aruncat sec ca nu-mi poate da asa ceva din cauza ca vreau sa ma intorc neaparat in nu stiu ce data. Hahahahah! I-am explicat atunci cum ca eu am fuaaaaarte mult timp liber, deci pot sa o las pe ea sa-mi propuna orice combinatie de belet cu sedere de 3 saptamani, la pretul din oferta. Stupoare!!!! Nu poate!!! Dar imi poate da un bilet cu vreo 500$ mai scump decat celebra oferta! Asa ceva aici la Montreal se numeste "falsa reprezentare". De aceeasi parere au fost si cei de la protectia consumatorului.

Cum se face ca l-am facut hot pe nedrept pe notarul la care am sunat sa-mi faca o procura pentru Romania, cand doamna cu care am vorbit a fost extrem de amabila, mi-a primit informatiile pe email, a intocmit procura in varianta electronica si mi-a trimis-o la verificat? Iar cand dupa verificare am intrebat de ce este specificat ca "prezenta procura este valabila 18 luni"(cand eu se poate sa am nevoie de ea mai mult decat atat, ca doar n-o sa ma duc la ei sa fac cate una anual) si care lege reglementeaza aceasta limitare, n-am mai primit nici un raspuns. Or fi murit toti in vreo catastrofa?

Ca o paranteza, cand am sunat-o pe doamna pentru procura, m-a intrebat la ce-mi trebuie, i-am spus ca la deschiderea taxei de succesiune a bunicului meu. Dar de ce o imputerniciti pe mama sa va reprezinte, ma intreaba cucoana? De ce sunteti d-voastra mostenitorul direct? Eu sunt cam vaca de obicei cand mi se pun intrebari idioate, dar am zis sa fiu draguta si i-am explicat ca tatal meu care era mostenitor a decedat de fapt inaintea bunicului. Pai si cum dovediti asta acum, ma intreaba ea? Nu cred ca am nevoie sa dovedesc nimic, zic, eu am nevoie ca dvoastra sa faceti o hartie acum pe care eu sa o trimit in romania, iar ei acolo dovedesc tot ce trebuie... (precizez ca dna nu era notar, notarul a ramas invaluit in ceata, dar culmea e ca l-am cunoscut candva si parea ok).

Deci da, sigur am ceva cu prestatorii de servicii romani care lucreaza la Montreal. O fi din cauza c-am uitat ce inseamna sa fii roman? looooolll Io creca nu, ca m-am suprins injurand birjareste in limba materna, mai ieri.

PS- Procura a fost facuta la consulatul ro si nu, nu exista un termen de valabilitate, deci presupun ca nici lege...

11 comentarii :

  1. procura mea facuta la notar din Romania este tot asa, cu termen de valabilitate. 1 an. Am inteles apoi ca procurile au termene de 1 an printr-o lege nescrisa, ca sa mai vin peste 1 an la notar.
    La ambasada insa nu ma duc sa o fac, e ingrozitor de scumpa, de 10 ori mai scumpa ca cea care o fac la notarul din Ro.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai si lumea le accepta asa pur si simplu, legile astea "nescrise"? :)

      Ștergere
    2. se bazeaza ca lumea nu stie.

      Ștergere
  2. si-n Sp expira in vreo 6-12 luni (parca-mi amintesc de 6, dar dupa ce am citit aici, poate oi fi retinut gresit). a fost nevoie de 3 vizite la notar ca sa ne-o faca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acuma pe cinstite, pe mine nu m-ar fi deranjat atata ca expira, daca asta e legea, dar am vrut sa stiu care lege reglementeaza limitarea asta, ca era prima data cand vedeam asa ceva. Faptul ca nu mi-au mai raspuns la email m-a pus pe ganduri... :)
      Iar procura de la consulat e valabila pe viata, ca sa zic asa... so... cineva isi rade de altcineva.

      Ștergere
    2. o prefer pe aia scumpa de la consulat caci dpdv economic nu scutesc nimic ducandu-ma de jdemii de ori in tara pt o procura anuala de la notar (na, beletu de avion nu e moca nici el...). uf. niste tampiti. dar tind sa cred ca breasla notareasco-avocateasca e strict orientata spre castig, iara nu inspre cleent.

      Ștergere
  3. naspa! mmm... deci sa nu mai emigrez in canada, ca si pe acolo e ca pe aici?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba poti sa emigrezi, dar sa mergi la notar zimbabuean, neo zeelandez, canado-magrebo-anglo-kurdistanez, adica la aia care nu si-au facut practica la nord de Dunare. :)))

      Ștergere
    2. da' sa stii ca eu am vazut multe cazuri de notari si avocati dubiosi nascuti, crescuti si educati la Viena. lucru care mi-a sters definitiv din cap ideea ca doar romanii practica magarii. ntz. e boala de breasla, parerea mea, insist cu treaba asta LOL

      Ștergere
    3. Zazu, faima avocatilor/notarilor e facuta peste tot, asa e. Din fericire n-am cunoscut multi, dar cei pe care i-am cunoscut (canadieni) au fost super ok. Ba chiar un notar platit de partea adversa ne-a protejat intr-o vanzare-cumparare, ca voiau aia sa nu plateasca nu stiu ce rahat de factura de 2 lei.
      Dar cred ca se datoreaza si faptului ca aici nu-si permit sa piarda clienti pentru un rahat de suma sau gest, ei fiind dealtfel extrem de bine platiti, ca au niste tarife... :)))
      La avocatul ala saracul de origine romana m-a mirat mai degraba usurinta/prostia cu care mi-a explicat amanuntit procedura pe care o vom aplica impreuna, dupa ce i-am spus ca "incep sa cred ca el e singura mea sansa". Loool
      Eu cred ca totul tine de filozofia scolii din care face parte fiecare vis-à-vis de client, cu exceptiile de rigoare.
      Chiar sunt curioasa cum esti tratat in general in magazine, restaurante, etc, la Viena sau in alte tari europeene?
      Ar fi interesant sa scriem care un post cu tema asta... cu experientele fiecaruia. :)

      Ștergere
    4. erata: "cate un post"...

      Ștergere