luni, 28 aprilie 2014

tristete

In America nu esti femeie, adica nu existi daca nu ai geanta Vuiton si sani rotunzi si mari. Cat mai mari si cat mai rotunzi. Aceasta mare idee filosofica mi-a venit azi in timp ce ma odihneam pe-o banca, dupa o plimbare printr-un centru de orasel cu fitze, la margine mare de ocean. Sau invers. O fi fost de la caldura, ca era.
Gentile Vuiton le remarcasem la Chicago, intre doua avioane. Orice madama intre 25 si 70 "en avait". Ideea e ca erau de-alea pe care scrie ca se sa vada de departe, da' orisicat... L-am intrebat pe P daca a remarcat si mi-a zis ca nu si asta nu pentru ca nu s-ar uita in jur, da' poate ca nu se uita la genti. 30 de minute mai tarziu mi-a dat dreptate.

Am cautat mai tarziu pe net LV si cele mai ieftine de pe situl oficial erau scumpe iar unele din posesoarele din aeroport purtau chiar papuci de plastic, deci ceva nu se lega... Dar cum google e baiat bun si inregistreaza tot ce cauti in cazul in care poate uiti si lucreaza in timp ce tu dormi linistit mai ceva ca FNI-ul lu' Vantu(cu î din a), a cautat in lipsa mea. Cateva zile mai tarziu mi-a gasit un site unde erau ieftine ca braga si atat de multe ca mi s-ar fi luat instantaneu, daca cumva as fi vrut sa cumpar. El zicea ca erau adevarate, gugal adica, da' ce parca daca erau false mai conteaza? Ca doar nu sta nimeni la aeroport sa te caute in fundul gentii. Sau la sutien, sa vada daca scartiie.

Cum ma plimbam eu azi prin centrul comercial deci, remarcai ca doar eu n-aveam niste chestii umflate si perfect rotunde. Si mi-au lipsit tare pentru cateva minute cat am probat niste haine, ca dup-aia oricum m-am reobisnuit, ca io cu mine sunt ok in general. Si-l intrebai pe P daca el a observat si mi-a zis ca da. Deci are spirit de observatie, m-am linistit. Bai, zic, cum drac se face? Ei cum? imi zice omu' meu care are raspuns la toate(da' pe-asta nu stiu de unde), aici se incepe dupa 25 de ani cu operatiile estetice peste tot. Se fac planuri de imprumut ca la masini, incepi sa platesti abia peste 6 luni/1 an si daca te costa 50$/luna timp de nu stiu cati ani, nu se vede. Mai ieftin ca mobilu'. "Tomna" bine pana atunci se mai sparge o perna, mai curge un pic pe ici pe colo, se mai unge sa nu scartiie. O iei deci de la capat, da' cu frumusetea la locul ei. P mi-a explicat toata faza cu cursu', apoi despre anestezii, etc, se vedea ca se straduieste, el fiind un tip prevazator si care gandeste pe termen lung...

Deci asta e, zic uluita si speriata, io daca as avea banii mai bine mi-as lua Porsche. Da' mi-amintesc apoi cand eram la LA si ma holbam ca naroada la fiecare Porsche si treceau unul dupa altul, deci cerea un oarecare efort toata treaba, P mi-a zis sa ma uit eu atenta ca acolo calci pe Boxter-uri ca pe dude(ei n-a zis chiar asa ca in Canada nu sunt dude, da' cam pe-aici) si ca daca ai Porsche esti "quelqu'un de bien ordinaire". Deci nici cu asta nu ies din anonimat. Voi ramane o oarecare(era sa zic ordinara, ma gandeam la franceza). Imi ramane asadar tot consumul de ulei de masline, ca tot mi-a zis cineva demult ca mananc unei de masline(sau zic cum ca, tot aia...) din motive de snobism. C-asa e unii, n-are noroc... vorba cantecului... :)

ps- poza e cu chestii pentru catei, ca doar n-o sa-i cumperi cainelui orice jucarie. Macar unii are samtul umorului(cu î din a). N-or avea neveste si-si permit. 



13 comentarii :

  1. Așa-i ce fain îi cu dezacorduri?! Sînt din ce în ce mai entuziasmată, sper să n-ajung să vorbesc așa pe bune.

    Cît despre vuitoane, ce bine că nu-s numa'-n Oiropa de est!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bai, "aicea" ploua cu ele, P a numarat in jumatatea de ora respectiva in aeroport cateva zeci. Adica cam 80% din cucuane aveau. Restul or fi fost venite de prin alte parti. :) Ieri in centru la Boca Raton mai toate aveau. Si baloane. :)
    Uite aici o pozita din centru, e genul ala conservator-anglofon unde stii si ce pantofi gasesti in magazine.
    https://www.google.ca/search?q=boca+raton+downtown&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=tbVfU73gL8mMyATyvYGQAw&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1440&bih=705#q=boca+raton+downtown+shops&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=mIKaMZbuSBbdSM%253A%3B3pvikFD4KT5EzM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F-Tg2JOJ6Xu9k%252FUoJMAz5OHNI%252FAAAAAAAAAbw%252FRriza9lG_tY%252Fs1600%252FMiznerPark.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fjillsellsflhomes.blogspot.com%252F%3B800%3B400

    Cat despre dezacorduri, m-am mai prostit eu cu nu'sh ce expresie si la un moment dat nu mai stiam cum se spune pe bune.

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci!
    Io pînă acu fo 3 ani am fost convinsă că ăla e logoul de la YSL!!! cînd m-am prins că nu, am crezut că produsele astea sînt nişte imitaţii de YSL!!!!
    Pronunţia americană a lu' LV este dureruasăăăăă. Îmi vine să-m zmulg peru' din cap de cîte ori o aud.

    Io am întîmplător un palton imitaţie de Disigual. Zic fuarte sincer că habar nu am avut, fincă doar modelul e copiat, nu are sigle etc., iar eu nu cunoşteam marca, deh, mai de la ţară, mi-a zis o prietenă din .ro cînd ne-am întîlnit în Kioln. deh. Ei, n-am avut curaj să merg în Spania cu paltonul ăla, pentru că trăiesc cu impresia că produsele astea îs cumva protejate de lege în privinţa falsurilor (îmi dau seama că fraza asta e cu semnul întrebării în româneşte, da' nu mă duce capu' (acum?) să o formulez mai minunat.) Adică am văzut reportaje la tivi cum se făceau super controale la nu ştiu ce magazine din apropierea graniţei germano-polone, pe teritoriul polonez, şi îi obligau pe vînzători să predea/distrugă/nu vîndă tricouri falsificate (??? eniuei, pe care scria Adidas şi erau făcute în curte cu abţibilduri sau na, înţelegeţi voi).
    Şi mi se pare că aşa e cumva şi paltonul meu şi la fel chestiile alea de pe site-ul cu "produse de marcă la preţuri in-cre-di-bil de mici".

    Eu am ajuns la concluzia, benoclîndu-mă savuros la multele mele colege foarte tinere, că pe aici s-a practicat carnea hormonautizată (!) înainte de-a ajunge în .ro, fincă au ftl nişte sîni übermari şi nu crecă chiar tuate şi-or face silicuane. Bine, nu au tuate ftl, dar marea majoritate.

    Mi-a plăcut fuarte tare blonda din The Big Band Theory cînd a declarat (zice revista mea de scandal) că cea mai deşteaptă treabă pe care a făcut-o ea a fost să se cadoriseascăcu sînii actuali la împlinirea vrîstei de 18 primăveri. Bravoooo!!!

    Băi pardon de lungimea comentariului, se pare căci eram nevorbită!!! :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. looool, m-ai omorat cu paltonul, ca duar nu crezi ca te dezbracau aia la vama. :))
    las' ca am vazut si io la LA intr-un magazin Gucci in care nu'sh cum de-am intrat un pardesiu din lana care nici nu era scump, era redus ashea la 70% si costa fo 250$, facut in romania. Chiar era mistocutz, drept la partea de sus(cu un guler fain) si clos sau evazat in jos, lungime pana la genunchi.
    Da' cand am vazut ca e facut in Ro, mi s-a luat de Gucci-uri care costa mii de dolari, sa ia banii fraierilor, nu alta.:)

    Nici io habar nu aveam de desigual asta, desi acuma ca mi-ai spus cred ca am vazut marca pe undeva, da' creca la noi la Montreal nu e. E asa apreciata in ioropa? Vaz ca e magazin la Miami, ma duc zilele astea si-ti spun ce au acolo.

    Hai sa va spun, mi-am luat ieri ca sa-mi treaca supararea(loool) o salopeta dintr-o bucata, pantaloni cu bluza legate una de alta, gen anii '80, '90, loool, mi-aduce aminte de cand eram adolescenta. Bluza e cu bretele si mi-a luat ceva sa reusesc sa ma imbrac cu ea, ca tre sa intri in pantaloni si sa tragi apoi bretelele in sus, numai ca intram gresit si aveam X-ul ba in fatza, ba ca naiba... a trebuit sa ma folosesc de toata logica de care sunt capabila sa o imbrac.
    In orice caz, cand o pun pe mine tre' sa fiu odihnita si sa nu ma grabesc tare. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. veeezi care e diferenta dintre capitalismul american si asta de balta romanesc...
    guvernu american nu-ti baga mana in buzunar ca asta al nostru; a ochit ca ai pus niste bani deoparte ia sa bagam moda cu vuitoane...
    ti-a luat viuton si ti-au mai ramas bani ia sa bagam moda cu balcoane...
    ai si balcoane si vuitoane?! nu-i nimic, iti oferim un palton gucci aproape moca! si tot asa...
    pe cand pe-aci pe la tara, pa mojicu asta de guvern il prinzi cu mana in buzunar imediat ce intorci putin privirea; o intorci spre stanga, iti baga taxa la benzina, o intorci spre dreapta iti mai baga doua impozite, la mersul pe jos si cosul de fum; te uiti un pic in sus s-a si dus pretul la gaze pana la cer...
    toparlani frate!

    RăspundețiȘtergere
  6. hahhah, Mosule, de unde bani deoparte! Stii ce face guvernu' asta? S-a prins ca nu mai ai bani in cont? Tipareste altii, da' nu ti-i da pur si simplu, ci cu imprumut si aproape fara dobanda, sa nu simti ca e greu. Nici nu-l intereseaza sa-i dai inapoi, ceea ce vrea el e sa cumperi orice cu ei si cat mai multe orice din astea. Si sa traiesti doar ca sa platesti dobanda. Aia mica. Nu, nu vrea sa dai banii inapoi si cu atat mai putin sa pui bani deoparte, ca le strici planurile. :)
    Dicutam ieri cu cineva aici in Sua ca s-a dus sa cumpere o masina de la un dealer(mi-a si aratat unde) si vanzatorul voia neaparat sa-i vanda masina in rate. Omu' avea banii toti, da' treaba era ca aia de vindeau masini acolo erau de fapt o banca si ei nu vindeau masini... ei vindeau imprumuturi, intelegi. Omu' nostru s-a prins rapid ca aia nu voiau sa-i vanda masina cu cash cand ala ii tot dadea inainte cu... daca ai nevoie vreodata de vreun imprumut ceva, sa vii sa ma cauti. Deci cuvantul magic aici e 'imprumut", fie ca e pentru baloane, balcoane, masini sau avioane. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. tzatze mari? nooo waay... am avut o perioada si dormeam prost pe burta... ca ma dureau; acum ma tem ca presiunea sociala acolo e mare (cand peste tot sunt tzatze mari, ori stai acasa, ori iti pui ca sa poti iesi la Mall fara rushine :D ).

    Desigual e si aici la moda, dar vad si pe site la alibaba (din China de la mama lor) ca si acolo e, doar de 50-80% mai ieftin. LuisVuitton - habar nu am avut de firma, pana nu am vazut filmul: Diavolul se imbraca la Prada.

    Cu Gucci cusut in Romania, in zona Moldovei sunt multe fabrici de cusut. Aduc textilele din Italia (de la confectionere zicere: material de f. buna calitate, nu au vazut des asa ceva), aduc din Germania si o masina de croit performanta, cu soft unde baga designer-ita dimensiunile tiparelorul, masina optimizeaza materialul si taie tot valul in 10min cat 10 croitori, si cusatoresele romance harnice ca niste albinute cos si cos, si cos bine!!, nu se mai descoase la prima proba si nici nu atarna atele si nasturii ca de la Zara sau H&M (doar e contract pt export, da?). Sunt multumite ca au salariu (minim pe economie) .

    In unele fabrici au la poarta un magazin amarat si vand rebuturile, ieftin, sa recupereze pretul materialului: scot etichetele, si vand produse cu o cusatura dubla sau cu o umbra de culoare pe material. Asa m-am trezit eu cu niste pantaloni ce m-au tinut o perioada luuuga de am uitat ce firma, si o rochie care apoi am identificat-o la TerraNova.

    Cat despre credite, confirm, si in Romania e la fel. Ma mai suna de la o banca unde mi-am inchis contul de ceva ani: madame, dar card de credit nu vreti? Sunt plecata din tara. Dar pt cumparaturi? Sunt plecata din tara!. Dar o asigurare de pensie/viata? SUNT PLECATA DIN TARAAA!
    Eu cred ca nu e doar prost cine cere, ci si cine da. Ca totusi afacerea le merge!
    Cand ai timp, citeste cartea Asasinii Economici. E si pe scribd. Eu am citit-o acum ceva ani, si am regasit comportamentul si firmele de acolo si in Ro, la nivel mare, dar si la scara mica. Si cred ca asta e baza economiei Americii (bine, americanii nu doar marketing si spaga, ci mai au si cercetare, farmaceutica, vanzare licente de folosire, armament etc )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fabrici de cusut erau peste tot in ro si la Craiova era fabrica de confectii transformata apoi in Steilmann Romania si alte 2,3companii. In comunism lucra ptr. olandezi si nemti cel mai mult. Cand locuiam in ro imi mai luam si eu cate ceva din joi in pasti, tot asa cu eticheta ascunsa, cred ca in principiu nu aveau voie sa vanda, dar mai scoteau un ban cu asta, ca erau vandute in magazinul lor de la poarta/uneori chiar din incinta fabricii.
      Se vedea clar diferenta de material, da, pe vremea comunismului
      nu vazusem nicidata asemenea materiale, dar eram oricum vai mama noastra, nu vedeam noi salam, dar haina de lana sau de casmir...
      Eu am avut o haina din lana(luata inainte sa plec) pe care am purtat-o cativa ani si a purtat-o si mama ani buni dupa ce eu am plecat din Ro. La Montréal am gasit alta haina de primavara/toamna Steilmann acum vreo 2,3 ani, facuta in ro(probabil la craiova) si tot din lana. Eu am luat-o la reducere gen 70%, dar nu-mi venea sa cred ce preturi nesimtite au... :)

      Ștergere
    2. eu nu am prins cumparaturi multe pe timpul plumbuitului (nu aveam cu ce, nu avem ce :) ), si nici multe nu s-au schimbat, vad. Practica e aceeasi, managerii de atunci au pastrat practica.
      La magazinul din fabrica deseori vand surplusul de haine (fara eticheta) - pe vremuri primeau cantitate mai mare de material si le ramanea sa mai faca in 2-3 acolo. Astazi cu masinile de taiat si croit, li s-a dus bruma de castig.

      Ștergere
  8. da, LV e la mare moda pana si aici, tara pielariei si marochinariei, lucru care, cand ma apuca patriotismul local exacerbat ma supara. pai noi avem prazi, gucci, una, alta, de ce sa iti placa chestiile alea maro cacaniu? noh, de gustibus. io tot regret ca nu mi-am luat din mexic, de la un magazin cu produse pentru aia care merg calare, o tasca faina de tot, no name desigur.
    cat despre produsele de lux facute in romania, pe mine nu ma supara ideea. in romania macar nu se exploateaza minori, ca in bangladesh, unde ar fi urmat sa fie facute, daca nu acceptau conditiile manufacturile romanesti. plus ca tanti croitoreasa mea de la tg mures, care lucra la textila unde produceau tot asa, in lohn, realmente e o maiastra. nu e genul cu cusaturi strambe, duble si si croieste.
    scriu si fara diacritice, si fara majuscule, o sa mai beau si o cafea.
    am ramas in urma cu cititul, daca apar comentarii la postarile precedente sa nu se mire nimeni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine ma enerveaza sa vad Gucci care costa mii de dolari facut in ro pentru ca femeile alea sunt/erau platite cu salarii de mizerie si stiu un pic in ce conditii lucrau, dar asa e ca se poate si mai rau.
      De fapt cred ca in industria confectiilor e vai si-amar peste tot din acest punct de vedere, din pacate.
      Si mama avea/are o prietena care a fost croitoreasa mea in toata adolescenta, lucra la "casa de comenzi". Se uita la tine si-ti spunea in ce-ti sta bine imbracata, ce te avantajeaza si ce nu, etc. Lucra inclusiv paltoane.
      Faceam la comanda si materiale bune si proaste, ca nu gaseai mai nimic de imbracat ca lumea, mai ales daca voiai vreo rochie de ocazie. Aici e o adevarata fitza sa-ti faci la comanda. :)

      Ștergere
    2. Pai in fabrica in Ro o confectionera ia salariul minim pe economie: 150 iepuroi, adica vreo 200 dolarei americani.
      De facut la comanda, insa, e nevoie de croitoreasa talentata, ce stie si sa faca design vestimentar, consilier de imagine, sa croiasca, sa coasa, sa vanda etc. Si asta e scump. Ma gandesc la cazul cand strica eu materialul clientei - riscul asta se asuma, pe principiul asta pretul manoperei ajunge sa dubleze valoarea materialului.

      Eu la comanda nu imi permit sa fac aici (desi stiu ca in casele de comenzi, in spate sunt 3-4 asiatice ce muncesc...), dar iau si imi modific eu :D

      Ștergere
    3. cacaniu! exact asta e cuvantul pe care il tot cautam pt viton ala! si cand te gandesti ca il comparam cu perdelele de la cefere, jicneam cefereu pe bune, imi cer scuze :(

      Ștergere