miercuri, 7 mai 2014

curcubee

Ii povesteam Monicai intr-un comentariu la postul cu plante cum sta treaba cu lamaiul. Istoria lamaiului pe scurt este urmatoarea: Una bucata lamai se afla initial in curtea vecinei, dimpreuna cu gardul viu caci gardul propriu-zis era in curtea noastra si acesta din urma era si stramb, pe langa ca era urat.

Vorbit cu vecina sa dam gardul jos, caci e inutil si urat, plus ca nu puteam sa curatim buruienile care-l invadasera. Rezulta deci una bucata lamai pe hotar, desi dupa masuratoare reiese ca e la noi in curte.
Buuuuun.
Vecina nu serveste lamai din lamai, sper pentru ea sa nu cumpere, eu as servi da' mi-e cam jena. Iau asa cate una pe inserat si ma uit cu jind la unele de pe varf ce sunt portocalii de coapte ce sunt. Zilele trecute imi spusese c-a altoit lamaiul cu portocal, deci e posibil ca acelea portocalii sa fie portocale... Offf.
Vecina ma anunta ca pleaca luni la ea in Massachusettes(vine in Florida doar iarna) si ma bucur, dar ma trezesc luni si constat ca NU. Ma trezesc marti si iar NU, ca sa nu va mai spun ca azi e miercuri si NU din nou. Ea pleaca de obicei de cald ca nu are AC si de duminica s-a racorit noaptea, deci aceasta ar putea sa fie cauza...


Intre timp, in pauzele de privit cum cresc copacii, am mai cumparat plante: cactusi micuti si plante suculente, plus doua vite de vie, sa ascundem niste gauri in gard spre vecina cealalta.
P pleaca sa cumpere niste fiare de la magazin si se intoarce cu inca 2 bananieri, un  avocado si un alt pom fructifer ciudat(lychee) pe care-l confundase cu un mango, caci uitase ca mango aveam. Inca nu sunt toti plantati, asteptam sa ne mai treaca bataturile. Aaaa, si a mai vazut el un mandarin care desi nu are mai mult de 1.5m, e deja plin de fructe pe care planuieste sa-l cumpere azi.

Preconizez ca in curand nenea care taie ce-a mai ramas din gazon o sa ne refuze,  caci operatiunea a devenit o adevarata provocare.
Si tot stand in gradina printre plante, am descoperit cum se fac curcubeele.

Acuma nu va suparati pe mine ca repet din nou si iarasi acest post plictisitor, dar viata mea e asa. :))

ps- poza e de acum o saptamana, intre timp coltul din spate al gradinii e transformat.

13 comentarii :

  1. totaaaaaal off topic: m-a trimis Vio sa iti dau asta http://www.cbc.ca/books/mobile/touch/2014/05/the-10-picture-books-every-canadian-home-should-have.html

    RăspundețiȘtergere
  2. hahhahahha, sunteti totale!!!
    Deci ma voi lansa cu toata forta in literatura engleza canadiana, ca erau eram mai mult cu "francejii", iar in engleza mai mult cu americanii si englejii de la iu kei si ca sa fiu sigura ca am baza incep cu "Alligator pie, alligator pie, If I don't get some I think I'm gonna die."

    Deci va fuarte multumesc, ca sa zic asa... :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. on topic :)) - de ce nu deschizi problema lamailor cu vecina? draga vecina, va folosesc lamaile? nuuuuuuuu?! aaaaaa, pai mie mi-ar folosi, le pot lua eu? in cel mai rau caz poti primi un no trespassing to my lemon tree or smth :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Cora, ce fain că ai atîţia pomi fructiferi!

    Şi-s de-acord cu Zazu în privinţa lămîiului. Dacă vecina tot nu le culege, de ce să le laşi să se strice?!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ideea e ca daca intrebam si zicea ca le foloseste, mi-ar fi fost si mai greu apoi sa ma agat sa culeg, dar asa iau linistita tot ce e in partea mea si ceea ce e in partea ei cand nu e ea acasa. Mi-e greu oricum sa intru in curtea femeii cand e ea aici, dar cand nu e nu mi-e greu, ne-am dat unda verde de intrare reciproc sa folosim in lipsa tomberonul pentru "gunoiul de gradina" care devine neincapator in primele 30 min de curatat gardul verde.
    Oricum cred ca plecase de marti, dar a plecat fara masina(tot zicea "noi plecam"), ceea ce ne-a facut sa credem ca a plecat cu "probabil iubitul ei", ca tot venea in vizita un nene cu masina cu nr. de Florida.
    Povestea are deci happy end, ea a plecat cu iubitul sa-l prezinte familiei, noi am ramas cu lamaile. Am vazut azi ca are si cateva plante de rosii cirese pe care le tinea tot de decor, ca nu par sa fi fost culese vreodata. Ma gandeam sa le ud, sa nu le las sa moara... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. e un film, into the white, e norvegian... inveti din el cum sa procedezi cu lamaiul si cu vecina, dar voi puteti trece peste primele 20 de minute ale filmului...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca nu va trebui s-o fac sa sufere, nu de-alta dar dupa furtul de azi(am intrat si-am luat cateva rosioare care au fost extrem de gustoase), urmatorul gest poate fi extrem. :)))
      La naiba, acum chiar tre' sa vad filmul, ca-s curioasa de mor. :)

      Ștergere
  7. adica vecina nu e acasa, tu stai si pazesti masina ei si lamaiul??? ai ai ai ai. Ce limonada buna poate sa iasa cu lamaiul altoit. Ai si miere?

    Si da, te invit sa ii uzi gradina. Neaparat ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si-n timp ce le pazesc, ascult cum creste iarba. :)

      Am miere, a lasat mama soacra in frigider cand a fost aici prin iarna. Si am plantat si-o tufa de menta, deci merge la fix.
      Dar ce zici tu ca mi-au atacat viermii portocalul(era deja atacat de fapt) si mandarinul, asa ca am facut o solutie cu sapun, usturoi, ardei iute, etc... si dau zilnic pe pomi.
      A zis P sa plantam multi, ca nu se stie care va ramane... offf, grea viata de agricultor. :)

      Ștergere
    2. usturoi si ardei iute cu portocale...yamy, suna bine :)
      Am o cunostinta, are gradina, si cheltuie cu gradina mai mult decat ar cheltui daca ar cumpara totul din piata.

      Ștergere
  8. băi, vă rog fremos şi pe Monica,
    scriţi băi ce soluţii miraculuaze de plante faceţi voi cu usturoi ecetera. aş doriii detalii detaliate ca să zc aşa. noo de ez măru ne-a făcut 4 flori anu' ăsta şi aia e, e plin de nuj ce paraziţi (am văzut ceva păiănjeniş, plus găuri în frunze...) da' e devreme, e mai, şi el e cam terminat sărmalu.
    plus că nişte florcele decorative crecă îs pline de nijte gîndăcei negri pe tulpini sau pe spatele frunzelor (sper sincer să nu fie căpuşe)...

    seeeenkiu!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Vio, noi am gasit mai multe retete naturale de insecticid pe net care au la baza sapun de vase fara chimicale, apa, niste uleiuri esentiale(neem, rosmarin si lavanda), usturoi pisat, "poivre de cayenne", un fel de cocktail care ucide tot.
    Nu stiu exact daca e asta, dar seamana. Si frunzele portocalului meu aveau gauri si pe mandarinul pe care avia il cumparasem si care avea si 4 mandarine cat nuca am observat niste viermi mici dupa nici doua zile de la plantare.
    Am citit ca e bine sa faci tratamentul in mai-iunie, sa dai cu chestia asta, apoi dupa 1,2 zile sa uzi/cureti frunzele sa nu se arda daca solutia e prea concentrata.
    Eu o sa-l fac si aici la Montréal, ca am un cires si vreo doua vite de vie care sper eu sa-mi faca struguri.
    Bafta maxima!
    http://www.wikihow.com/Make-a-Natural-Insecticide

    RăspundețiȘtergere