luni, 16 iunie 2014

reactiune


Tocmai citeam mai ieri niste insemnari dar nu mai stiu din ce carte: " Pour qu'une nation compte, il faut que la moyenne en soit bonne. Ce qu'on appelle civilisation ou simplement société n'est rien d'autre que la qualité excellente des médiocres qui la composent".  Emil Cioran

Cum stateam eu asta seara intr-o pauza de munca fizica langa cabana(facem o cabana in curte sa tinem uneltele de gradinarit, una, alta), mi-a venit un gand.
Chiar de n-as fi iubitoare de animale si nu mi-ar pasa neaparat ce se intampla cu niste suflete nevinovate la 10000 km de mine, doar uitandu-ma la cine vrea moartea acestor caini si-as deveni imediat IMPOTRIVA, ca reactiune fireasca si gest de bun simt.
Decat pe drum batatorit impreuna cu o mie de insipizi neinspiranti, mai bine singur pe poteca, taica sau cu doi, trei la fel ca tine, intr-o tufa de maracini. Macar ai despre ce sa vorbesti in timp ce-ti cureti scaietii de pe izmene.
Vointa muta muntii din loc. Indiferenta tampeste.


2 comentarii :

  1. parerea mea e ca nu are nicio legatura cu iubirea de animale. are doar legatura cu respectul pentru viata si intelegerea faptului ca daca ne invatam copiii din frageda pruncie sa nu puna pret pe viata (incepand cu cea a unui animal), vom ajunge ca in cativa ani (nu prea multi) copiii astia deveniti adulti sa nu aiba respect nici pentru animale, nici pentru semenii lor. pentru ca odata obisnuiti cu gustul si mirosul sangelui si mortii vor fi insensibili, nu se vor mai ajuta unul pe altul, vor fi niste salbatici fara pic de mila in ei. e atat de simplu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Zazu, stii ca m-ai facut sa realizez ceva? Eu ii dadeam inainte cu iubirea de animale, convinsa fiind ca lumea se imparte in "iubitori de animale", neiubitori si indiferenti. Si chiar ma gandeam cum am descoperit eu cat de mare iubitoare de animale sunt de prin septembrie, cand cu legea criminala in ro si cum iubirea asta a crescut pe masura ce vedeam mai multe orori intamplandu-se.
    Dar de fapt e mult mai simplu. Nu sunt mai iubitoarea acum si n-am fost mai putin iubitoare inainte, doar ca inainte de sept. n-am avut niciodata de ales intre viata si moarte. Nu direct. In sept. a trebuit sa ma chestionez serios in aceasta privinta si asa cum spui tu, a trebuit sa ma intreb cat de importanta e pentru mine viata unui caine, etc. Restul a venit de la sine. La pachet cu mila infinita pentru cei care aleg moartea...
    Sa ai o zi/seara minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere