joi, 2 octombrie 2014

barbati care ma inspira

Cam in 99% din cazuri, atunci cand mi-a placut in mode deosebit un artist plastic, vreun curent artistic, stil arhitectural sau chiar stil muzical/muzician, n-am putut explica imediat de ce.
Gustul mi-a venit intotdeauna instinctiv si-mi spuneam ca e un fel de karma, mai ales ca unele erau de-a dreptul ciudate.
Mai tarziu, cand am stat sa analizez, mi s-a parut firesc sa fie asa.
Firesc este sa-mi fi placut REM, desi asta e unul din gusturile "la norma", caci, nu-i asa, cui nu-i place REM, ca sa nu mai vorbim de Michael Stipe? A fost modelul meu de barbat fatal multa vreme. Am avut si-un iubit care-i semana leit cu care n-aveam mare lucru in comun, dar era de ajuns ca semana cu Stipe, nu? Si nici nu era "queer", ca sa zic asa...
Buun, dar cati stiu ca Michael Stipe e si artist visual? Sigur ca nu era greu sa-ti dai seama ca avea un gust extrem de subtil la costumele de scena si nu numai, gust care nu prea se poate cumpara, daca e sa ne gandim la Bono, situat in extrema cealalata. Nu stiu cat de bun artist visual e, dar daca ar fi pus cu aceeasi grija pe panza culorile alea cu care-si desena benzile peste ochi, sigur ar fi iesit ceva demn de privit si poate chiar pus pe pereti. Macar panzele, zic. Vaiii, vaiiii! :))))

Bunnn. Acuma nu stiu daca-i cunoasteti pe cei de la "Talking Heads", dar pe mine m-au cucerit de la prima ascultare cu "Burning down the house". Daca-i cunoasteti, sigur l-ati retinut pe vocalistul David Byrne care nici el n-arata chiar rau(ca tot veni vorba), desi nu mai e chiar tinerel. Baiii, ca o paranteza(fara bai, zice mama lu' Vio), ati observat ca barbatii care au stil cu adevarat sunt extrem de interesanti? O fi pentru ca ce e rarutz, e mai dragutz?
Vaiii, acuma sa nu va suparati pe mine, domnilor, se intelege ca d-voastra, cei care veniti in vizita pe aici aveti stil prin definitie, parol! :)

Si ca sa ne intoarcem la Bryne, acest domn este si el artist. Adica unul adevarat care expune, a desenat niste suporturi pentru biciclete incredibile la NY, etc... Am vazut niste picturi/ instalatii de arta contemporana al caror autor este, de-ti taiau respiratia.

Dar ce voiam eu sa va arat de fapt este acest video care mie nu-mi dovedeste decat ca acest domn e ceea ce se numeste un artist complet.

Mi s-a facut o pofta de dans ascultandu-i/privindu-i... ENJOY!

4 comentarii :

  1. Da, Michael Stipe e mare și fatal în continuare! Și un mare fan Brâncuși (zice că din cauza și grație lui s-a apucat și de sculptură)! (Bine, nu pentru asta îl consider fatal, dar mi-am amintit în timp ce te citeam). L-a contagiat Patti Smith, draga de ea, altă ahtiată. Citesc acum despre Byrne, mersi mult de pont.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu mare placere! Nu cunosc mare lucru despre arta lui Stipe, daca gasesti ceva bun de citit despre el, sa-mi zici si mie.

    O singura remarca generala, unele din formele suporturilor de biciclete ale lui Bryne sunt inspirate din arta contemporana, de ex. tanti aia e readaptarea lui "woman" a lui Michel Snow. Nu degeaba a fost pusa aproape de MOMA. Mi se pare extrem de interesanta ideea, mult mai interesanta decat daca ar fi desenat altceva fara legatura cu locul... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A, păi eu vâslesc pe internet, din link în link, și mă uit pe rețelele lui sociale:) Și am o amică mult mai informată care pune linkuri, din când în când.

      Ștergere
    2. A, ok... eu sunt cam lenesa la vasle, da' poate gasesc ceva cu pedale, ca timp iau de la lucrarile de scoala... :)))

      Ștergere