sâmbătă, 4 octombrie 2014

I want you back again...

Ne-a revenit cheful de decorare, ca tot ne-am mai linistit cu galeria, adica ne-am gandit ca am putea rearanja un pic si scoate de la naftalina multe din obiectele care stau ascunse prin sertare in subsol, din lipsa de mobile adecvate. De fapt e extrem de simplu, in sufragerie nu avem nici-un corp de mobila, am tot visat sa gasesc ceva colorat, ingust si care sa mearga cu scaunele mele, dar degeaba. Adica tot ce-ar merge s-a produs acum vreo 50 de ani si nu se mai gaseste la magazinul din colt. De-aia regret eu ca nu locuiesc intr-un loc miraculos ca LA unde gasesti inca asa ceva la preturi abordabile, la magazinul din colt...

P. s-a apucat sa faca acum vreo 10 ani o biblioteca/divider pe care o aveam montata provizoriu in apartament, pe niste blocuri de sticla. Cum dupa ce ne-am mutat la casa proiectele s-au tinut lant, n-am mai facut nimica-nimicuta(nici macar n-am remontat-o provizoriu) si cum n-avem chef de renovari majore la casa, ar fi bine sa terminam macar biblioteca. De fapt nu e biblioteca, e un corp pe perete, inspirat de celebrul "divider" al lui Charlotte Perriand si Jean Prouvé, care se vinde cam ca greutatea lui in aur, fara exagerare.

Charlotte Perriand este tanti aia geniala care a decorat l'Unité d'Habitation de Marseille si multe alte edificii desenate de Le Corbusier. A lucrat cu el zeci de ani. Piesele ei de rezistenta sunt aceste mobile proiectate pentru camerele studentilor din Cité Universitaire din Paris, bucataria aia pe care v-o aratam eu acum ceva vreme si care acum e la muzeu, plus alte piese facute in colaborare cu Le Corbusier, Pierre Jeanneret sau Jean Prouvé.

Despre Jean Prouvé nu mai zic, este unul dintre cei mai mari designeri de mobilier modernist. El a desenat cele mai frumoase scaune de bucatarie pe care le-am vazut eu vreodata si care sunt ceea ce visez sa-mi cumpar imediat ce o sa devin galerista celebra.  :)))

Acuma se-ntelege ca de cumparat nu poti cumpara asa usor o asemenea mobila decat daca apare subit la Christie's si se intampla sa ai pe fundul buzunarului fo' 75k ashea, ceea ce sa zicem ca nu e chiar cazu'...  Deci ceea ce poti sa faci atunci, mai ales daca esti pe sfert un fost student la arte si arhitectura si nu esti chiar ageamiu in lucratul lemnului, e sa te apuci sa-ti faci singur mobila in chestiune. Sau ceva care sa fie inspirat din, se-ntelege ca pretentiile sunt direct proportionale cu talentu', totusi.

Bine, in cazul lui P care a facut picioarele si cele 6 tablete din lemn acum 10 ani asta nu poate fi decat un atu ca nu se vor curba in timp, mai ales cand consideram ca acestea sunt ca prin miracol, 100% drepte.  Mai ramane restul, adica partea cea mai complicata("cutiile" alea din metal curbat, un vis nu alta), ca de-aia a si abandonat-o la momentul respectiv. Dar daca nu incerci, nu vei sti niciodata ce iese, nu? Omu' e hotarat si eu il sprijin, evident! :)

Mai ales ca visez sa-mi expun si eu obiectele din ceramica si sticla pe care nu le-am mai vazut de ani pe o mobila. Apoi mai trebuie s-o fac pe Cedri sa-mi promita ca n-o sa mi le sparga, ceea ce nu poate fi chiar asa de greu, nu? :)))
Nu-i asa ca e frumoasa mobila originala? Exista mai multe variante de culori/dimensiuni pe etaje, eu vreau doar sa adaug putin bleu undeva la asta din poza. Nu stiu unde, dar in nici un caz langa rosu si galben... :)

Mmmmm, tell me,
You gotta tell me you're coming back to me

You gotta tell me you're coming back to me...

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu