luni, 17 noiembrie 2014

a fost misto la vot, ma mai duc

La Montréal a fost misto, doar primele doua ore afara au fost mai dificile, ca era frigutz, restul de 3 au fost agreabile. Nu credeam ca sunt capabila sa astept atata, nu cred ca as fi asteptat pentru multe lucruri.

Ne-am ras, am spus bancuri, am cunoscut vreo 5,6 persoane extrem de simpatice. Domnul D care a lucrat la aceeasi intreprindere cu tata, dar nu se cunosteau. Inginer venit aici de mai mult de 20 de ani, lucrand pe un post bun la o companie electrica de prestigiu.

A venit cu sotia la vot, care sotie a cedat relativ repede si-a plecat.

Tanara A, doctoranda in inginerie si ea, venita pentru o perioada la Montréal, cu iubitul elvetian, sa-si faca o parte din experiante la nush' ce companie de tehnologie si avand speranta ca va putea apoi sa se intoarca in Europa la o companie cel putin la fel de buna. Ea si dnul D lucrau la doua companii concurente, asa ca ne-am distrat pe subiect. I-am sugerat tinerei sa ia cartea de vizita a dlui D, baiii, zic, pana una alta, nu se stie. Am facut schimb de emaiuluri, etc, intre noi.

O alta dna venita cu sotul canadian, oooo da, a stat cu noi 5 ore omul, desi dupa vreo doua fata i-a tot sugerat sa plece, dar creca i-a placut, c-a ramas.

La sfarsit zicea ca daca stia cat dureaza isi depunea si el actele de cetatenie romana la venire si sigur ar fi avut pasaportul odata ajuns sus. Mai erau niste copii de 5,6 ani in fata noastra, am zis ca o sa le facem majoratul acolo si o sa avem 2,3 voturi in plus.

O da... dupa ce-am stat doua ore afara si inca doua in hol jos, am fost luati cu liftul si urcati la etajul 6 unde am avut de trecut proba de foc, o ora intr-un hol lung, fara prea mult aer, ca romanii nu sunt atat de dastepti sa ceara administratiei cladirii sa lase ACul deschis in weekend pentru cazul asta special. In cladirile astea de companie se face o cerere de acest gen si pentru 4 insi care vin la munca in weekend, ca suntem oameni, nu obiecte si avem prostul obicei de-a mai si respira. M-am uitat special si-am vazut guri de aerisire in hol, nu ca n-ar fi existat.

Inainte sa urcam in lift a venit o "cocoana" din comisie cu-o "inginerie romaneasca" si mai-mai sa formeze un rand paralel cu al nostru pe nu'sh ce criteriu, de-am zis ca fac atac de apoplexie acolo.

Cu siguranta nu locuieste in Canada , dupa cum ne-a luat. Asa ca m-am ridicat pe varfuri si le-am spus celor 5,6 din fata mea, prea obositi sa mai comenteze ca io ma ofer voluntar sa iau uamenii de guler si m-am dus la nenea de la consulat care era mai incolo si i-am explicat cum ca io si aia cateva sute care stam acolo suntem tareeee suparati si nu vrem sa ne suparam si mai tare, ca bataia lor de joc nu suntem, asa ca sa desfiinteze ce  a infiintat tanti nedemocratic. Asa am devenit eroaie, intre timp a venit liftu' si aia ma strigau din lift, hai, hai ca pierzi tocmai acum sansa, da' mie incepuse sa-mi placa sa ma cert. Am plecat cu fraza neterminata, futu'i!

Mda, si-n ultimele minute de asteptare, adica pe la opt fara ceva au aparut si cativa politisti, asa, de impresie. Unul a ramas in hol, altul a intrat in consulat. M-or fi cautat pe mine, recalcitranta! L-am intrebat pe-ala de pe hol daca are gaze lacrimogene la el, ca noi astia care asteptam acolo de 5 ore, nemancati, nebauti si nepisati(pardon), suntem tare rai, ia uite ce amenintatori suntem. A zis ca nu si ca spera sa se duce si el linistit acasa ca si noi, mai ales ca ninge afara. NINGE? Baiii, pai si eu cum ajung acasa? ca pneurile de iarna abia maine dimineata le pun.

Cu grija, zice, sa conduceti prudent, nu e gheata da' orisicat.

I-am promis ca asa o sa fac ca daca e in zona pe el o sa-l cheme si i-am urat o seara cum vrea el. Avea pantaloni de camuflaj roz si figura de baiat destept, ca toti politistii din Montréal. Bine, ca nu mi-ar fi placut sa ne cunoastem in alte circumstante, despartindu-ne un gard metalic si neste scuturi.


Deci da, am facut si poze cu un steag imprumutat, creca singurul de pe acolo, dar am zis ca da bine pe FB si-n amintire si na, tot venise omu cu el si nu prea-l folosise. Baiii, si-am auzit si eu poanta cu "Mihaela, dragostea mea!" pe care n-o stiam. Si-nca doua trei bancuri bune. :)))))

AICI aveti si alte cateva marturii, precum si poze. Constat ca romanii de la Montréal sunt oameni in general fericiti. Sau cel putin asa par. 

Deci, SA CANTAM!





18 comentarii :

  1. Cind m-am intors acasa eram asa de rebegit (3 ore de vint teapan) incit am baut un pahar de pålincå prea mult peste cel suplimentar de vin. A doua zi aveam concert de ciori intre urechi, clar, alegerile cistigate imi fac rau:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Peste cel suplimentar, e de bine. :)))) Eu am fost asa de obosita(basca drumul de intors cu masina ca ningea, eram singura si fara pneuri de iarna) ca dupa un pahar de vin si-un bagel cu varza calita(hhaahha, a fost cea mai buna cina), am adormit bustean. Ai retinut, vin rosu si varza calita acrisoara, da? Un vis.

      Dar nu inainte sa ies sa plimb catelul(pe la 9h30) care ma astepta saracul nemancat si nefacut alea toate de la 5 si barbatu' pe skype din departari sa vada daca sunt teafara si sa-mi transmita ca am castigat sigur, c-a vazut el nu stiu unde ca Ponta s-a dat batut. Habar n-am in ce limba o fi citit, ca romana nu stie.

      Ma intreb acum ce-o sa mai dezbatem?

      Ștergere
  2. Vin rosu cu varza calita e definitia la pinot noir:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hhahah, acum am vazut numele, habar nu am cine a venit cu sticla asta: BRONZINELLE, Coteaux du Languedoc.

      della Château St-Martin de la Garrigue
      Ca sa stii ce sa cauti la varza calita. :)

      Serviti cu-ncredere Bronzinelle, te scapa de Pontinell!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Da, roz, sunt bestiali, dar am vazut si portocalii, verzi, etc... ii poarta in semn de protest.

      L-am cautat in poze si nu l-am vazut, dar am gasit asta: http://schmlloyd.blogspot.ca/2008/11/police-strike-camouflage-pants.html


      Ștergere
  4. n-am vazut niciodata "romanii cu cap pe umeri si care sunt in stare sa-l si foloseasca" atat de indarjiti
    oamenii astia de care vorbesc (si nu e vorba de voi care locuiti dincolo ci asa in general) au prins in general obiceiul de a spune "lasa-i in balacareala lor acolo, se descurca si fara mine"
    ei bine anul asta a fost (datorita dragutului de ponta, sa-i multumim) o efervescenta teribila (dupa ce ponta a facut mizeria pe care a facut-o in turul intai si nu a catadicsit s-o acopere in turul doi ci a mai si intins-o, despre conditiile de vot din diaspora vorbesc) o efervescenta grozava si o indarjire fantastica deci a celor din categoria "cu cap pe umeri si care sunt in stare sa-l si foloseasca"...
    recunosc ca nu-mi amintesc sa fi gasit vreun motiv de mandrie ca sunt roman in ultimii 24 de ani, dar uite ca mai sunt...
    si d-aia zic, poate ca totusi mai e o raza de speranta pentru natia asta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am reusit performanta sa-mi sperg singura comentariul, noroc ca-l am in email. :)

      Ponta a avut dreptate intr-o privinta: i-a unit pe romani. :)

      I-am trimis d-lui D cu care am stat la coada la votare poze si-i spuneam ca nu sunt grozave, ca au fost facute seara cu telefonul, dar ca sunt bune ca amintire. Tare mi-a placut raspunsul lui: "Grozave sau nu, important este ca e amintirea unei victorii pentru care am inghetat putin dar am demonstrat cit de caposi pot fi romanii".
      Iar azi am mai primit un email de la Claudia, fata cu sotul canadian care incepea asa: "Am avut plăcerea sa ne întâlnim in cadrul minunatei organizări a alegerilor prezidențiale de duminica"... apoi imi spunea cum sotul ei nu conteneste sa se minuneze de cat de hotarati am putut sa fim.
      Ca sa nu mai spun ca lui P nu-i venea sa creada ca am putut sa stau in picioare 5 ore ca sa votez. Si el stie ca eu sunt capabila de multe. :)

      Deci da, daca i-am uimit si noi o data pe altii prin determinare, cred ca nu suntem pierduti de tot ca natie. Si nu, nu e vorba nicidecum de diaspora, ci de toti care au votat pentru a da o lectie.

      Sper ca cei care au votat sa se si implice mai mult, dar asta e un alt pas, pe care o sa invatam sa-l facem. Sper! :)

      Ștergere
  5. deci să pun şi aici linkul ăsta, că tare mă unde la suflet!!!

    http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/186/3928/13602776/3/harta-diaspora.png

    felicitări că ai votat, Cora_! :* am vrut să scriu asta de cîteva zile, dar e complicat cu logatul în gugle, parol!

    RăspundețiȘtergere
  6. ne unge, ne unge. :)
    Suzi este eroaia mea(si DD normal, daca a fost cu ea), baiii, fata asta a stat 8.5 ore sa dea cu stampila. Bravo Siuz, suntem mandre de tine!

    Vio, vezi ca te poti loga anonim si scrii la sfarsit cum te chiama, ca si mie uneori mi-e lene si asa fac, mai ales ca am 2 conturi pe Google, unul pentru serviciu si asta "ireal". loool

    RăspundețiȘtergere
  7. mersi de pont, Cora_!
    blo de la mine din blocrol a stat 10 ceasuri la Miunhen. o aştept pe LP să vină să zice ce n-aţ venit la Praga! :D

    RăspundețiȘtergere
  8. da, da, o stiu pe blo(de la tine), o urcam pe piedestal si pe ea, o sa fie inghesuiala mare. :)
    asa-mi zicea si mie P, ca aveam timp sa ma duc in Romania sa votez...

    RăspundețiȘtergere
  9. o zis o duamnă de la NY că dacă nu ajunge să voteze, se duce rpd să urmeze sfatu lu Meleşcanu, dacă prinde rpd un zbor la Nancy (evident, în contra tuturor timpilor) :)
    ai dezlegat misterul cum de ştia P. că o ieşit Klaus? tu, da' la voi la cuadă nu avea nimeni internet????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mda, cu teleportarea ar fi mers, dar s-ar fi facut cozi imense in tara. :)

      P citise undeva ca Ponta s-a declarat invins, presupun ca pe vreun site in engleza, sigur in US situatia era urmarita cu interes. Dar a fost simpatic, ca m-a avertizat ca sa nu cred ca e definitiv, ca si in US s-a intamplat sa se schimbe situatia la numararea voturilor, exemplul lui Al Gore. Oricum daca vrei sa cauti vreo informatie care nu exista pe net, ii dai lu' P s-o caute si ti-o gaseste! :)

      Ei, sigur ca aveam internet si stiam, moi même am 6GB de data, da' el nefiind la fata locului si stiind cat e de important pentru mine a zis sa participe si el, in felul lui. Oricum i s-o fi acrit saracul la cate injuraturi, blesteme, strigaturi si urari de bine adresate lui Ponta a participat in ultima vreme. Cred ca voia tare mult sa castige Iohannis, ca sa fie si el linistit seara... :)

      Ștergere
  10. Deci P. al tău ştie prostioare gen puiemonta? scuzaţi!! P. al meu* (haha!) ştia de puie dinainte, dar acum nu m-a auzit aşa, căci sînt o doamnă, eu folosesc puie aproape exclusiv în viaţa mea tehnică, gen nu-mi nimeresc parola şi sînt deja la a xa încercare or iar nu merge nenorocitul de net... :D dacă stau să mă gîndesc bine, puie nu e prima mea opţiune. no, atît deocamdată.

    *mi-am amintit cînd eram în facultate la Iaşi şi începeau fetele să se mărite şi se distrau: bine, tu, acuma nu-i mai zic Sorin, îi zic "a' meu". şi alta: da' zi moldovineşti di tot: "a' nieu"... :D
    ă, scuzaţi divagaţia.

    RăspundețiȘtergere
  11. puiemonta nu stie, dar stie fu---k monta, familia..., oprescu, bancescu, mizeriile, scursurile, analfabetii, etc... adica fuarte multe epitete, ca io am fost talentata la literatura. :)
    dar in viata tehnica, cum zici, folosesc limba engleza. gradul de suparare se regaseste in repetitie. f---k, f---k, f---k inseamna ca e de rau.

    muammma, maritate la facultate? tocmai cand era viata mai misto? :) dupe fo 5 ani, discutia era ceva de genu': "nu numai al meu n-a venit aseara acasa". :))))

    RăspundețiȘtergere
  12. după 5 ani nu ştiu ce mai ziceau, alea deja măritate nu mai erau în gaşca mea, unele se măritau, altele divorţau, altele nici acum... ca peste tot. :)

    RăspundețiȘtergere