sâmbătă, 29 noiembrie 2014

parlamentul, hotel... hotelul, castel, iar eu n-am inspiratie


In prima parte a lucrarii la care lucrez acum(n-am gasit alt verb, pe cuvant), am scris pe scurt cam ce credeam eu ca voi trata in lucrarea finala si care mi s-a parut destul de usurica.
Am avut de ales un obiect de patrimoniu despre care sa vorbim. Proful ne-a facut un plan general ca sa nu batem campii, dar lucrarea e destul de libera, ca sa zic asa. Eu mi-am ales sa vorbesc despre colectia de arta a unei companii de inginerie Lavalin, care companie a dat faliment, iar colectia respectiva  a fost cumparata de juma' de pret de catre stat care a dat-o apoi Muzeului de arta contemporana, patrimonializando, ca sa ma exprim adecvat, vai, vai. Adica vreo 1300 de opere de arta in valoare de 5 milioane de dolarei, la juma' de pret, cum va spusei.

Toata lumea cunoaste povestea in mare, achizitia  a starnit controverse si critici. Unii erau incantati ca aceasta colectie a ajuns pe maini bune, altii suparati ca banii s-au dus oarecum aiurea, ca nu toate operele erau demne sa intre asa la gramada intr-un muzeu. Si unii si altii au dreptate, sigur ca totul merita nuantat, e greu sa pui etichete definitive.

Se pare c-am fost convingatoare cu subiectul si cu problematica propusa, proful a fost incantat si mi-a scris in trei feluri diferite ce extra-mega-super "choix" si mi-a dat 9.9 din 10, ca P a si ras de mine, ca de ce mi-a luat 0.1 puncte. Pai pentru ca am folosit expresia « hard edge » in ghilimele, fara sa o pun in italic, cum ii sta bine oricarei expresii in engleza, scrisa intr-un text in franceza. Si greseala a doua, ca am scris "état"cu "é minuscule", cand ar fi trebuit sa-l scriu cu majuscula, mama lui de stat.

Mda, am luat si la primul examen o nota maricina, iar asta impreuna cu faptul ca dau din gura pe la cursuri si uneori mai am habar de ce zic, ma obliga, fir-ar. Numa' ca mi-e o lene de ma doare, vorba cantecului, de fapt nu am nicio inspiratie, ca sa nu mai spun ca mare material de calitate dupa care sa lucrez nu am, deci iata-ma prin biblioteca scormonind dupa alte lucrari, dupa ziare si reviste. Noroc cu tanti de la colectia speciala a bibliotecii care a crezut ca vreau sa fac vreo lucrare de master si mi-a gasit un dosar cu decupaturi din presa... de unde am ales oarecum la intamplare niste articole. :)))
Deci da, lucrarea mea va fi sublima si extrem de neinteresanta, ca zau daca am chef s-o fac sa fie.
Mi-e cam jena, poate iese ceva din asta in ultimele zile.

Ei, si ca sa nu ramanem in nota asta pesimista, va zic ceva haios. Unul din subpunctele de la primul examen la cursul asta a fost sa dam exemple de situri patrimoniale imobiliare in Québec si sa le si clasificam.
Si cum sigur ca nu cunosc "tot ce misca, raul, ramul", am incercat sa-mi imaginez cam ce cladiri/constructii importante cunosc eu. Am gasit un pod, o statie de benzina a lui Mies Van Der Rohe, in fine, multe si marunte si-am zis sa scriu si despre edificii guvernamentale, caci exista multe in Qc si majoritatea sunt vechi castele, etc.
Si mi-am amintit de "Château Frontenac" care e o cladire impunatoare pe care-o stie tot poporul. Cand proful mi-a dat lucrarea, am gasit scris mare: "Château Frontenac este un hotel". Hahahahah, mda, uite ca acum stiu, eu il confundam intotdeauna cu palatul parlamentului de la Québec care se numeste "L'Hotel du parlement". Cine sa-i mai inteleaga si pe astia?

10 comentarii :

  1. La mine s-ar chema "în prima parte a lucrării la care pardon mă screm"... :D, că altceva nu fac, am fost super simţită şi am scris chiar şi ieri seară, deşi era sîmbătă şi nu chiar simţeam nevoia (dacă nu ai citit pe blog, am fost cu miloaga la profă şi nu mai predau pe 1 decembrie, am mai cîştigat două luni, dar parcă mă ajută cu adevărat??)
    Deşi am tot scris şi am tot scris, abia sînt la pagina 3!!!!!!!! (de compunere, că aşa, pagini mai scot eu, cu coperta, cuprinsul, lista de prescurtări, bibliografia...) şi muncesc la notele de subsol de înnebunesc. Între timp mi-am mai comandat nişte cărţi şi ies la pensie cu toate detaliile, este şi asta cu "sous la dir. de" sau nu? etc.
    ay. viaţa de "academician" :)))
    eu cred că o să-ţi iasă bine, poate iei iar 9,9! Vezi să pui . după fiecare notă de subsol şi după toate cele din bibliografie, în afara celor care se termină cu link; să nu scrii numărul total de pagini al cărţii, doar cele ale unui capitol, gen 22-37, dar fără p. înainte, p. doar dacă e articol de ziar. :) Dacă ai paranteze, să laşi un spaţiu între cuvîntul dinaintea parantezei şi paranteză. gen ce văd eu acum: "Comentaţi ca: vio (Google)" :))))
    dacă nu-ţi folosesc sfaturile mele conform uq..., măcar mi le întipăresc eu mai bine, sper, în memorie. :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. La mine scremuta e toata, pentru ca ce am gasit prin ziare e asa de "neacademic" ca(fara virgula) nu stiam unde sa le pun. M-am hotarat asadar sa bag teorie din curs, gen ce este si ce presupune procesul de patrimonializare, apoi sa incerc sa demonstrez cu exemplul meu cum s-au "ars" niste etape. De parca nu stiam, trebuia sa demonstrez io acuma. :)))))

    Merci pentru "fara p. inainte", eu il puneam si la capitol. Dar am o remarca. La nota de subsol se pune numarul paginii cu citatul, ideea, nu paginile din capitol. Capitolul se pune in bibliografie daca ai folosit din carte DOAR un capitol. Gen:
    autorul lui peste, « capitolul X», Din cartea y, Paris, Editura w, 19toamna, p. 12-15.

    Unde "din cartea y", adica numele cartii se pune in italic.

    Si "sous. la dir" se pune daca ai "ouvrages collectifs", adica o carte cu eseuri de mai multi autori, catalog de expozitie unde au scris mai multi, etc. Si referinta se trece asa:
    NOM, Prénom, « Titre du chapitre », in Titre, (sous la dir.) NOM, Prénom, le lieu de l'édition, la maison d'édition, la date, p. 1-10.

    In Titre e in italic de asemenea.

    PS- astea le-am luat din ghidul meu metodologic din anul i, tre' sa verific treaba cu p. 12-15, ca vad ca astia il pun. Ghidul meu e acelasi cu ala de ti l-am trimis tie, doar ca e format hartie. Am avut norocul s-o am profa pe tanti care l-a facut. :) Stiu insa ca il revizuie periodic.

    In fine, sa-mi zici daca mai vrei cartea aia de la biblio. Si bafta maxima. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Şi la mine va fi scremută toată:)), că doar pe blog scriu dintr-un foc, altfel durează secole (mă rog, luni, mi-e un pic ruşine...). Mie mi se pare foarte bună ideea cu demonstratul etapelor sărite, vorbesc serios!
    Da, da, la nota de subsol şi numărul paginii, da, a, eu m-am ghidat din ghidul (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) vostru online şi totuşi am ales metoda americană, aşa că eu pun puncte între diferitele chestii la bibliografie şi virgule în nota de subsol, ca aici la pagina 22 http://www.guidemt.uqam.ca/sites/default/files/upload/guide_de_presentation_des_memoires_et_theses_version_1.1.pdf
    gen
    Gicuţă Pălărie. " Buburuza veselă", dans Buburuzele fac chef. sous la dir. de Gicuţă Pălărie. (Burdujeni : Editura Pălămida, 19toamna), 123-145, ici 128.
    Dat fiind că o să am timp, cînd oi fi aproape gata, o să printez tot şi o să verific cu creionul pe hîrtie :)) toate notele, eventual caut metoda Chicago în vreo carte la noi, doar că e dificil. Ghidul ăla e chiar fain, dacă ai de citat vreo emisiune tv, conferinţă etc. :)
    Nu uita de spaţiu înainte de paranteză. :P
    Eşti gata cu lucrarea? Mîine trebuie s-o predai?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E gata, nici nu stiu cum, mai am de verificat virgulele, etc. Am avut o sclipire de geniu(asta ca sa nu zic o ultima scremere, vai, vai) in care am scris in incheiere ca datorita componentei politice a rolului muzeului, acela de a stabili ce e demn sa devina opera de patrimoniu, e de inteles "bagatul nasului" de catre stat. Bine, am mai scris despre rolul muzeului, am gasit niste definitii date de ICOM(comunitatea muzeala mondiala) - nici nu stiam ca exista asa ceva - si-am facut 9 pagini si ceva. M-a ajutat si o alta lucrare despre achizitiile in muzeul de arta contemporan de la Mtl pe care am facut-o mai anul trecut.

      Oricum ar fi, a fost cea mai trasa de par lucrare de pana acum. Oricum cursul e insipid, mori, nu alta. Gen- descriere pe 3 pagini despre documentarea unui obiect muzeal. Daca nu mi-ar fi rusine de prof, as mai trage si cate-un chiul. :))))
      Auzi, asta cu spatiu inainte de paranteza e valabila si in lb. romana? Ca eu eram sigura ca nu se lasa spatiu, cred ca n-am lasat in viata mea si pana acum nu mi-a cauzat. E adevarat ca nu cred c-am pus multe paranteze prin lucrari, da orisicat... :))))

      Si da, maine dimineata o predau, ca ne ia 10% pe zi de intarziere. Deci dupa 10 zile e tardiv de tarziu... :)

      Ștergere
  4. Wow, cît eşti de eficientă!!! Te invidiez oleacă, recunosc!!

    Cred că asta cu parantezele, adică un spaţiu înainte e valabilă în orice limbă mmm o să restrîng totuşi: cred că e valabil în orice limbă scrisă în alfabet latin. Inclusiv în comentarii pe blog. :)) :emoticon angelic:

    Să ne zici cum i s-a părut profului lucrarea. :) Dar acum ai terminat cu cursul ăsta?

    RăspundețiȘtergere
  5. Merci de pontul cu paranteza, habar nu aveam.
    Cursul se termina pe 15 cu examenul de 3 ore, archhh. Dar e doar din 6 cursuri, deci nu e chiar asa nasol. Sper.
    Si eu sunt curioasa ce va zice proful.

    Fug sa iau o gura de aer. Pupicim Caselu de la Montreal. Sa-mi zici daca mai vrei cartea aia, c-o sa ma duc sa returnez niste carti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna seara Cora! Uite ceva care poate te inspira referitor la Castele...
    Daca nu te inspira... sper macar sa iti placa.
    http://youtu.be/M6kv3wYgOh0

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Lavinia, frumoase imagini si muzica, merci mult!
      Maine dimineata (luni) o sa am nevoie de inspiratie, am examenul al doilea la materia asta cu castele, opere patrimoniale, etc.
      Parca vad ca ne pune sa dam exemple de opere/situri din patrimoniul mondial. :)

      Ștergere
    2. Am lipsit o grămadă sau te-am citit doar în reader, pe fugă! sper că totul a mers uns azi! (dilema cu peștele: tu crezi că e reproducere exactă (bine, culorile albastre nu se pun) sau o stilizare? Și cum intervine stilizarea în cazul peștilor de sticlă?
      10X pentru pumnul în radio (și iertare că mă refer la teme abordate în alte postări)

      Ștergere
  7. Azi a fost o zi fuarte "speciala", o sa scriu despre, ca merita. Examenul a fost ok, cred, am raspuns la toate subiectele, habar nu am daca a fost bine si nici timp sa ma gandesc.
    Am fost putin dezamagita de efectul scrisului pe foaie(jur), ca am inceput cu pix albastru si parca nu dadea bine. Nu glumesc, am regretat ca n-am scris cu negru.

    Cat despre peste, e dat in abstractiune de cat e de stilizat, saracul. Initial am crezut ca e un peste realist, o stiuca, dar dupa cum zicea d-nul Archaeopterix(na), se pare ca nu. Deci daca nu exista, se cheama ca nu e. :)))

    Asa ca am decis sa-l fac peste dadaist, desi poate ar trebui incadrat la capitolul "perversiune intelectuala".

    RăspundețiȘtergere