vineri, 2 ianuarie 2015

sfantul asteapta

Nici n-a inceput bine 2015 si dnul nou presedinte si-a  si luat rolul in serios. E a doua oara in ultimele 7, 8 zile ca ma anunta, cu precizia unui calendar ortodox, ca e nu stiu ce sfant in calendar... nu de-alta dar poate voiam sa spal rufe sau sa lucrez la un ciorap, si-am auzit eu ca in credinta ortodoxa (sau in ritualurile pagane, da' ce mai conteaza?), "nu e bine" sa lucrezi cand arata sarbatoare in calendar.

De ce?
Ca-ti ia gura, ca lu' baba Leanca lu' Galaboreanu a lu' Sfecla din Deal, care asa a lucrat si i-a luat si gura si-o mana. Din nefericire nu i-a luat-o pe stanga care cica se mai indreapta, ci pe dreapta, "care aia cand ti-o ia, s-a terminat, nu te mai faci bine" si asa ramai, cu gura stramba...

Deci de-aia zic, tineti-o tot asa domnule presedinte, sfintii din calendar sunt solutia. Ca asta asteptam cu totii, mama noastra de ortodocsi! Izbavirea de la Cotroceni vine! :))))

10 comentarii :

  1. D-l președinte își ia în serios votanții. N-ar fi ajuns președinte doar cu votul oilor rătăcite (care și așa l-ar fi votat).

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam prea in serios, as zice, adica se forteaza cam prea tare, dar e dreptul lui.

    Ieri/azi scria: "La ora 10, particip la liturghia duminicală de la Catedrala Mitropolitană Ortodoxă cu hramul Sfânta Treime, din Sibiu./.../ Potrivit pravilelor Bisericii Ortodoxe Române, în calitate de creștin luteran, voi participa numai la prima parte a liturghiei... Astfel, voi fi alături de toți românii ortodocși care, în primele zile ale anului 2015, se roagă pentru sănătate, înțelepciune și pace... Pe parcursul mandatului meu, voi fi prezent, periodic, la ceremoniile religioase ale cultelor legal recunoscute din țara noastră".

    Cu toate astea mi se pare tristut ca el sa creada ca cei ce se vand pe aur si "arginti" il vor ajuta degeaba. De fapt nu trist, ci de-a dreptul naiv. Impardonabil de naiv pentru un presedinte ce se respecta. Dar sigur ca asta e doar parerea mea de oaie ratacita (cum zici) care crede ca religia si chiar credinta fiecaruia n-ar trebui sa se amestece cu profesia. :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. S-ar putea să ai dreptate, în sensul că profesia cuiva e o chestie care nu are a face cu nimic pe lumea asta, e perfect paralelă cu orice.

    D-lui președinte nu am ce să-i reproșez. Cred că acționează bine până în prezent. Bradifemia salvează România.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu tin sa am dreptate in acest sens.

      Cat despre reprosuri/sugestii, i-as propune presedintelui sa incerce si horoscopul, sunt convinsa ca multumeste mai multa lume, mai ales daca se aranjeaza sa zica de bine. Ajunsi in acest punct, ce mai conteaza?


      Ștergere
  4. e foarte dragut ca domnul Presedinte este credincios. dar Romania nu era parca un stat laic? mi se pare ca dam din lac in putz cu atitudinea asta si ca o sa se continue intarirea pozitiei bisericii in societate, aka umflarea conturilor acestei institutii cu arginti nemunciti. nicht besonders schoen, Herr President! semnat, o oaie care isi doreste sa fie ratacita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai "tomnai" asta zic si io, daca voiam calendar ortodox era mai simplu sa ma duc sa cumpar unu' si sa-l lipesc pe "parete", nu sa astept sa-mi spuna presedintele tarii ca azi (sau ieri) e sfantu' Ion.

      Adica in mintea mea aia putina care e, presedintele unui stat laic cum zici, intr-o tara saraca si sfasiata de lupi infometati vai mama ei, intr-o lume pe marginea prapastiei economice (numai cine nu vrea, nu stie), ar trebui sa aiba alte preocupari, taica, in afara de-ai zice "La multi ani" lu' Ion botezatoru'.

      Nu'sh, zic si eu... :)))
      Despre credinta lui nu ma'ntereseaza, ca nu l-am ales papa. Si papa de-ar fi, eu l-as alege pe alte principii. Mno.

      Ștergere
    2. a zis la multi ani ionilor de la tribuna? sau pe fb? ca dac-a fost pe fb nu e treaba lui, e a alora cativa (putini) care se ocupa de contul lui.

      in alta ordine de idei, mie-mi place papa actual :) fara misto. cred ca lumea catolica n-o sa mai fie la fel dupa el.

      Ștergere
    3. pe FB a zis (la tribuna nu stiu, nu ma uit la tembelizor) si de sf vasile si de sf stefan si Ion sau care mai sunt prin perioada asta, habar nu am, apoi pe 4 jan. s-a dus sa-i pupe pe aia-n cur, scuzatz, pe patrafir.
      Uite citatul intreg, n-am chef sa dau link: "La ora 10:00, particip la liturghia duminicală de la Catedrala Mitropolitană Ortodoxă cu hramul Sfânta Treime, din Sibiu. Slujba va fi condusă de Mitropolitul Ardealului și Arhiepiscop al Sibiului, Laurențiu Streza. Potrivit pravilelor Bisericii Ortodoxe Române, în calitate de creștin luteran, voi participa numai la prima parte a liturghiei, care se încheie cu citirea Evangheliei. Astfel, voi fi alături de toți românii ortodocși care, în primele zile ale anului 2015, se roagă pentru sănătate, înțelepciune și pace. Pe parcursul mandatului meu, voi fi prezent, periodic, la ceremoniile religioase ale cultelor legal recunoscute din țara noastră".

      Stiu ca nu el scrie pe fb, nu asta-i problema, insa pana una alta aia scriu sub numele lui si el e presul unei tari laice la a carei alegere popii s-au amestecat intr-un fel cel putin bizar, vezi facutul campaniei electorale si-n ziua alegerilor, cu probe filmate, nu asa oricum...
      Eu nu inteleg de unde interesul asta brusc si ostentativ pentru popime. In fine, suntem ceea ce facem fiecare. Sa fie sanatos si sa se traga de barbi cu aia, crezand ca alora le pasa de el. :))))

      Ștergere
    4. PS- Papa actual o fi si inteligent, pe langa credinta pe care si-o cizma o poate mima. :)
      Eu nu ma pronunt, nu cunosc, am citit insa la un moment dat un presupus citat de-al lui despre religie, extrem de inteligent. Daca ai material in acest sens sa-mi trimiti si mie pe mail, dar in engl, sau franceza, ca nu cetesc alte limbi. :)

      Ștergere
    5. http://www.forbes.com/profile/pope-francis/

      si ceva la nivel de fb, dar merge :)
      http://www.independent.co.uk/news/people/pope-francis-issues-top-10-tips-for-happiness-9639488.html

      mie-mi place si ca-i modest (desi am fost sceptica la inceput), sta intr-un apartament si-si poarta proprii pantofi, nu Prada

      Ștergere