joi, 15 ianuarie 2015

tot un fel de Venetie, dar mai lata

Numit si Venetia Americii, Ft-Lauderdale este orasul cu cea mai mare industrie de barci de croisiera, yachturi de lux si alte barcute, din lume.
Este totodata orasul cu cea mai mare retea de canale navigabile ce se intind pe nu mai putin de 400km. Asta-mi aminteste de turul nostru de caiac de vreo 5 ore cand credeam c-am facut vreo mare scofala. Ne faceam planul ca daca ne luam o barcutza cu motor electric si cu niste panouri solare, strabatem canalele cat ai clipi. Unul dupa altul, mda, poate, in vreo luna...
Azi am facut un tur de vapor de doua ore si abia am vazut unul din marile canale... pfuu.

N-am vazut in viata mea case mai mari si mai urate. Adica la fel de mari or fi fiind unele din cele de la Palm Springs sau cele de pe colinele de la Malibu, dar mai urate nu, vorba poetului. Dar cum "tous les goûts sont dans la nature" trecem peste. Ca-n plus nu cred ca-i intereseaza pe proprietari ce parere am eu despre casele lor. Presupunand ca lor le plac aceste cabane sau ca le-au ales pe motiv de arhitectura, tinnad cont ca multe dintre acestea sunt goale, unele chiar de 15 ani, cum e cea alba din poza (aia de seamana cu casa alba).  :)))

Si-am admirat in plimbarea de azi multe barcutze printre care si yachtul lui Steven Spielberg, Seven Seas, unul din cele mai frumoase pe care le-m vazut. A costat fo 200M si pe langa mobile si operele de arta din interior (de 10% din valoare, mda), mai contine si-un submarin care iese pe trapa aia laterala, o pista de aterizare ptr. elicopter si multe alte nimicuri de gen. Se spune ca multe din aceste barcute sunt adevarate masini de razboi, adica dotate mai bine ca navele armatei dpdv de pusculitze. Nu, nu purcelusi, ci pusculitze care fac poc. Si eu care credeam ca piratii din Caraibe nu exista.
Puteti inchiria yachtul lui Spielberg pentru 1.5M pe saptamana, daca e.
Am vazut si casa lui Al Pacino, nimic special, asta bej din spatele yachtului alb care nu stiu daca e al lui, dar probabil ca da.

Si tot azi am aflat ca e un vas care face naveta de la Ft-Lauderdale in Bahamas, in doua ore. P mi-a promis ca mergem, c-a zis ca el o sa stea culcat (are rau de mare). Imi e putin mila de el, dar poate totusi incercam pana nu se razgandeste. O sa alegem o zi cu soare. :)))

Despre cultura, data viitoare. Ft-Lauderdale nu e Venetia, sa ne-ntelegem, insa nu e bine sa subestimam America, v-o spun din experienta.








4 comentarii :

  1. blocurile mi se par mai urate decat casele.

    Custo imi imaginez c-a platit o caruta de bani ca sa-si faca reclama la carpe.

    RăspundețiȘtergere
  2. Blocurile astea-s tare urate, da, altele mai putin. Adica sunt si unele pe gustul meu, mai ales cele aproape de ocean, poate fac niste poze, ca pe alea pe care le aveam sigur le-am pierdut. Se construieste intr-o veselie, acum fac unul care zici ca are o crapatura/fisura naturala de sus in jos prin care vezi in partea cealalta. Arhitectul e un danez super meserias.

    Custo asta nu stiam cine e, mda... cred ca a platit ceva. :) O sa ma duc sa vad ce are in butic, am vazut ca are unul printr-un centru comercial pe unde ma mai duc eu sa ma uit (am fost tare cuminte, nu mi-am cumparat nimic pana acum decat doua genti de carpa, dar f. misto, ca de piele nu mai consum :) ).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PS- Ar fi misto sa vii o data incoace cand suntem si noi, 1,2 saptamani. Mama, ce-am mai bantui... Consider-o ca pe o invitatie deschisa, camere libere sunt. :)

      Ștergere
    2. Merci ;)

      O sa continui sa fii cuminte dupa ce vezi custo :D

      Ștergere