miercuri, 18 februarie 2015

Am fost platita sa fac reclama. Cu o prajitura calda. :)

Aproape c-a venit primavara! Azi e o zi insorita cu -9C (se resimt -14), dar e parfum pe langa ultima saptamana cu -25, drept urmare lumea a iesit sa se bucure de vremea primavarateca.

Ieri seara m-am dus s-o iau pe Piuneza din service. N-a avut nimic, aveam doar un mesaj de eroare la bord si-am vrut sa verific daca totul e ok si-a fost, au "resetat" numai calculatorul. Bine, nu putem sti 100% daca doar asta era, dar sa speram ca da.

Daca tot am iesit pe ger, am zis sa mergem la noul restaurant de la noi din urbe, indian. Ultima data cand am mancat "un bun indian" (vorba cumnata-mii) a fost acum cativa ani, la LA. Ahhhh, Akbar, c-asa se numea. Era un lant de restaurante si unele dintre ele aveau bucataria in sala de mese, adica vedeai de la masa cum fac nenii aia naan-ul, in fine, un vis. Bun si ieftin, rar nenica.

La noi in urbe sunt restaurante bunicele si bune, dar relativ scumpe, ca na, ce e bun costa.
Asta nou nu te impresioneaza prin decor, dar na, n-am vazut restaurante indiene sau tai decorate cu gust si-n plus nu te duci la spectacol. Am fost primii si-am avut masa la fereastra.
Am vrut sa comandam ceva cu creveti si ceva vegan, plus nelipsitul naan, dar nenea ne-a sugerat sa incercam doua chestii specialitatea casei, transformate, caci pe meniu erau cu carne. Am mers pe mana lui, e bine sa asculti cand omul te asigura ca e bun. Oricum noua ne place sa comandam diferit si sa le impartim apoi intre noi. P a zis ca el vrea mai mult "curry" si omul l-a asigurat ca nu-i nici o problema. Nu stiu ce-a inteles el, ca noi ne refeream la condimentul ala numit asa, dar care in limba lor inseamna sos.

Ce-am primit a fost de vis, bai, da' bun rau, nu asa, doar ca felul de mancare al lui P a fost picant sa mori, bine c-am avut paine. Dar el a cerut, ce vrei? Data viitoare tre' sa spuna ca nu vrea iute. Ala cu creveti a avut 6 creveti, cred ca ne puteam lipsi. Era un fel de "sauté" de legume cu un sos rosé, numit "Spécial Tawa". Eu nu mananc sosuri de obicei, dar asta n-a fost nici gras, nici prea uleios, desi in poza asa pare. Pur si simplu bun.

Al lui P a fost un fel de tocana de legume cu rosii (Moghel Dumpakht), nenea ne-a explicat ca e facut in tandoor (un cuptor special, pare-se cilindric). Se amesteca legumele cu rosii si condimente intr-un vas metalic, apoi se pune un capac din paine si se baga la cuptor unde sunt pregatite incet. La sfarsit arata ca in poza, mmmmm.
Cum noi nu suntem mari mancai, n-am cerut prajitura, de fapt nici nu ne-a intrebat nenea ala daca vrem, dar dupa ce i-am spus ca n-am mancat de mult un "indian asa bun" si l-am intrebat daca are pagina FB, a venit cu doua prajiturele, din partea casei. Nu-sh de unde a stiut sa ne aduca ceva nu f. dulce, adica prajitura era "vermicelle", facuta din paste de-alea marunte, marunte (cam ca la restaurantele tai), f. putin dulce si calda (nu fierbinte). Super buna, o sa iau si de-asta data viitoare.

Si mirosea, nene, dupa vreo ora (timp in care restaurantul nu prea mare s-a umplut) a mancare ca la bunica, adica paine aburinda cu usturoi pisat, de n-as mai fi plecat de la caldura, as fi stat asa sa ma uit pe geam, de n-ar fi trebuit sa plecam intr-un final. :)
Si daca vi se pare ca sunt entuziasmata, chiar sunt. Abia astept sa ne intoarcem. Pana atunci cred ca voi scoate de la naftalina cartea de bucate indiene. Ia uitati aici o reteta de "Tawa" din care nu intelegem nimic, recunosc doar 2,3 ingrediente dupa culoare. :)

Voua va place mancarea tandoori/indiana? Ati incercat vreodata?
 



8 comentarii :

  1. ultima indiana de care imi aduc aminte a fost in Malaezia si mi-a ars gatleju' de ce iute era :o

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, e bună mîncarea indiană, numai să nu fie picantă. :D Ultima oară cred c-am mîncat pachistaneză, dar se pune, nu? Clăus inaf.

    (Nu citesc indieni și pachistanezi pe aici, sper.)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca aici le mai ajusteaza, da, ca altfel cine intra la ei in restaurante? Am vazut insa pe meniu unele feluri langa care erau 3,4 ardei, semn ca sunt f. picante, deci alea se "livreaza" doar in formatul ala. P are un prieten la LA cu care mergeam des la Akbar impreuna cu alti fosti colegi de serviciu de-ai lor si cu el nu puteai sa "imparti" nimic, adica nu multi se serveau din ce lua el.

    Legu, am citit ca se aseamana (indiana si pakist), da' bine ca cica in India sunt 3 bucatarii: una in nord est, alta in vest si a treia in sud. Eu cred c-am mancat de-asta din sud, desi poa' sa fie si un mix.
    Ce m-a uimit, au o paine numita "chapati" care e facuta pe o suprafata din fonta numita "tava". Seamana al naibii cu lipiile facute de bunica pe un fund de "tuci" din fonta. Sooo, bunica a facut "chapati" toata viata ei si habar n-a avut. Si manca si iute sa mori. Io sunt si mai bruneta asa, poate am rude indiene. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. eu am avut noroc; am mancat mancare indiana invitat la restaurant de un indian (in state); a stiut el ce sa aleaga si cum sa "traduca" ce placeri avem...
    bune rau! si nu foarte diferite de ce e pe la noi, dar pregatite parca cu mai multa rabdare; si desigur mirodenii...

    RăspundețiȘtergere
  5. am mancat des, ca aici la noi e ieftin daca te duci in cartierul de imigranti saraci. nu stiu sa zic de unde erau, credeam eu ca din nord (ca stiam ca pe-acolo traiau musulmani) pt ca mancau vita, dar nu mancau porc. in fine.
    am mai mancat si la unii mai centrali si mai scumpi despre care auzisem ca-s "mai indieni" decat aia din cartierul sarac... mi-a placut si la aia.
    mai tarziu am aflat ca cel putin unii (din aia saraci) erau de fapt din bangladesh... ceea ce ar explica de ce parea meniu de musulmani :)

    in piata centrala a cartierului de care zic se organizeaza anual un festival al bucatariei indiene si toate restaurantele din zona au aceleasi feluri de mancare pe taraba; arata la fel, miros la fel, costa la fel, dar vezi clar diferenta dintre ele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Festival al bucatariei indiene, ce misto! Pai nici astia nu aveau porc, ai dreptate. Vita si nu mai stiu ce...

    RăspundețiȘtergere