joi, 26 februarie 2015

templul masonic si un loc unde sa se poata bea un paharel fara sa fie nevoie sa mananci...

Exista multe grupulete pe FB ce reprezinta "comunitati" ale oraselului in care traiesc si care e de fapt o suburbie a Montréalului ce numara circa 20.000 de locuitori la recensamantul din 2011.
Este un oras frumos, linistit si cred ca unul cu cele mai multe parcuri: eu am doua, la fiecare capat de strada, iar in fiecare incap 2,3 terenuri de fotbal, piscina, terenuri de tenis si de baschet (transformat in patinoar iarna), terenuri de joaca. Cred ca e si foarte bine gestionat, n-am auzit sa fi existat banuieli ca n-ar fi asa, acum vreo doi ani au iesit pe plus, adica le-au ramas bani necheltuiti la sfarsitul anului. E adevarat insa ca locuitorii se implica mult si discuta orice schimbare majora.

Anunturile de pe pagina FB a grupului arata cam asa:
1) "Champ d'été" pentru copii nostri, intitulat "Stii sa plantezi varza?". Adica activitate pe timpul verii, pe o perioada de o saptamana, care activitate dezvolta multe competente, printre care lucrul in echipa. Copii au nevoie de trusa micului gradinar, in plus fata de cei 875$ cat costa activitatea. Per capita, evident. Am numarat vreo 5,6 mamici care sunt incantate de idee. Eu am o intrebare: le trimite macar vreo poza cu varza, la toamna? Ca la banii astia ar trebui sa le dea macar 7, 8 verze de caciula, la sfarsitul verii, ba sa le-o puna si in putina. :)

2) Caut carduri  Pokémon pentru fiica mea. Daca copilul vostru nu mai are nevoie si vrea sa le ofere sau sa le vanda, va rog sa ma contactati in privat. Multumesc.
Pokémon asta, tot tanar, tot tanar.

3) Fiica mea vinde rochie de bal cumparata de la "Holt Renfrew" (magazin cu fitze) cu 1200$ (whaaaat???), pentru numai 300$. Baaa, ce pacat ca n-am vreo nunta, purtam si io o data-n viata ceva scump. Oare cum o fi? Mov, imi raspund singura, dupa ce vad poza. Si cu ceva sclipicios.

4) In anul 2015 se va continua inventarul arborilor (????) de la noi din urbe, inceput anul trecut si care va dura 5 ani, in fiecare an reusindu-se a acoperi circa 20% din teritoriu. Fara cuvinte! :)))))

5) Caut persoana de origine armeana pentru "garda" fiicei noastre, pentru ca am dori ca fica noastra cea mica sa invete aceasta limba. M-am abtinut sa nu-l intreb daca e musai sa fie limba armeana, ca daca nu, poate sa fie si cea romana. Iar un argument mai bun decat ca sa poa' sa converseze cu Dracula n-am gasit...

6) Vreau sa imi spuneti ce credeti ca lipseste oraselului nostru minunat? Avem scoli, gradinite,  doua biblioteci, un gym, restaurante bune, terenuri de joaca, piscine, patinoare etc, etc etc, dar ce credeti ca ar face din orasul nostru unul si mai extraordinar (!!!)? Si ca sa incep eu: as vrea un bar unde sa putem bea si noi un paharel fara sa fim obligati sa mancam.
- Un loc platit de primarie unde sa aducem impreuna echipament si sa lucram lemnul, zice cineva. Lemnul place tuturor, nu? :)
-  Da, un bar fara sa trebuiasca sa mancam, zice altcineva! Si unde sa poata sa fie spectacole! 
- O sala de cinema "de répertoire", zice altcineva. 
- Sa facem un bar din templul masonic, ala lasat in paragina de 15 ani in plin centru, zice cineva care pune multe semne de exclamare. (Cunosteam cladirea, o casa simpla ce sta acum sa cada, aici pana si masonii sunt oameni normali sau cel putin asa vor sa para). In templu locuiesc deja 5 familii de veverite care mai de care mai grase de cand nu ne mai iau gunoiul decat o data la doua saptamani, adauga cineva glumet si se rade mult.

Mai apare cineva care zice ca poseda deja un local unde se canta jazz o data pe saptamana si unde se fac expozitii de arta, plus alte activitati. Nenea asta posteaza fo zece mesaje cu acelasi continut care nu deranjeaza pe nimeni, ba ii incanta pe multi care se vor deplasa la fata locului. Sunt sigura ca se poate bea si un paharel, la activitati.

- Un bar in care sa se bea, zice altcineva.
Et ainsi de suite...
L-am intrebat pe P ce crede ca lipseste oraselului nostru. Ce credeti ca mi-a raspuns? :)

PS- In poza e templul masonic. :)


2 comentarii :

  1. vreau si euuuu un orasel d-asta!!! mor dupa o chestie d-asta care sa duhneasca a bun simt, a natural
    cu cut si paste crezi ca merge?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai uite ca pusei si-o harta pentru tine. vad ca avem mai mult verde decat imi imaginam.

      ptiu, ptiu, sper sa nu le fie de deochi. :)

      Ștergere