luni, 30 martie 2015

noua moda la Montréal

Pe la noi se poarta nemersul la scoala din cauza de greva pentru aia care au votat greva (putini) si mersul la scoala dar neintratul la cursuri din cauza de usi blocate pentru aia care n-au votat (multi). Usile le blocheaza cei putini. Mascati. Pentru ca le merge. Cei multi stau ca prostii la usa, asteptand civilizat sa intre si explicand mass-mediei ca au cursuri importante de sfarsit de trimestru la care vor sa participe pentru ca la ei in facultate nu s-a votat greva. Universitatea nu ia nici o masura, ci suspenda toate cursurile. Am vazut un reportaj cu cei care au blocat azi universitatea. Cred ca erau toti drogati, nici unul nu a fost capabil sa lege o fraza in care sa explice coerent de ce se afla acolo. Unii dansau din buric (va jur) in fata camerei video.
Ceilalti studenti care voiau sa intre la cursuri ziceau ca ei n-au intrat in greva pentru ca n-au inteles pentru ce e greva, ca ei ar vrea sa fie alaturi de colegii lor dar ca nu inteleg exact pentru ce se lupta si mai ales de ce le blocheaza lor accesul.

Se mai poarta manifestatiile de 3 ori pe saptamana, cu strazi blocate si tot tacamul, mai ales seara si-n weekend cand ar trebui sa stea oamenii linistiti pe la casele lor, dupa ce muncesc ca tampitii si lasa pana la 60% din venit in impozit.
Se mai poarta party-urile de greva, ca de, sarmanii studenti obositi trebuie sa bea si ei o bere dupa ora 21, sa asculte muzica cu DJ si toate cele, ca or fi ei saraci, dar un 5 dolari de intrare tot se gasesc. Plus de-o bere si ce-o mai fi, ca nu putem sa spunem aici chiar tot ce se consuma la aceste party-uri... :)


Au revenit la moda uneltele agricole, ciocanele si alte insemne proletare, desi cei care le poarta se "autointituleaza" "les penseurs". Adica intelectualii, frate, in cazul in care nu v-ati prins.
Si acesti intelectuali sunt, culmea, ai unei singure universitati, aia la care din intamplare ma duc eu, din cauza de amplasament in buricul targului. Sunt studentii de la arte, stiinte politice, filo si ce alte specii de ganditori or mai fi fiind pe la facultatea aia (nici aia toti, sa ne-ntelegem). Pe cei de la arte i-am vazut, stau langa ei zi de zi, in acelasi amfiteatru. Intelectuali rasati, crema cremei friscii de pe tort cand s-a taiat si curge, unii dintre ei. :)))


Mi s-a cam taiat si mie. Stau si ma gandesc de ce imi dau eu banii la facultatea aia? Ca daca am nevoie sa ma simt 'telectuala, parca nu e cel mai bun loc. Nu in perioada asta, in orice caz. :)


Nici macar un student al vreunei facultati anglofone nu a intrat in greva. Pentru ca aia au inteles ca nu ai cum sa ceri cuiva mai mult de 60% din salariul lui ca sa ai tu la nesfarsit nu stiu cate subventii care-s oricum inutile, ca tu vrei mai mult si mai mult. Si ca tu crezi ca totul ti se cuvine, ca esti "ganditorul" profund fara de care nu se poate. Nu mai vrem, ba, ganditori, ni s-a luat! :)


Vestea buna e ca a venit primavara si la noi. Sunt in jur de zero grade si ieri m-a vizitat Mimi. Sau cel putin credem ca ea a fost, ca arata identic si culmea, era singura, lucru rar la specia ei. Cred ca s-a intors din tarile calde cu surorile ei si s-o fi hotarat sa treaca sa arunce o privire. Am vazuto pe gardul verde dintre noi si vecin, apoi in copacul mare al vecinului din spate, statea acolo si se uita in curte. Am iesit, am vorbit cu ea, mi-a raspuns, dar n-a venit la mine. M-am intors, am luat telefonul si am reusit sa fac cateva poze. Am chemato mai aproape dar degeaba, dupa ceva vreme si-a luat zborul. Lui P nu-i venea sa creada. Am zis ca si daca n-a fost ea, ci doar o coincidenta (si ce mai coincidenta), macar traim cu iluzia ca e bine sanatoasa si ca a supravietuit iernii. Ceea ce e minunat, nu? :)

12 comentarii :

  1. O prezentare părtinitoare și tendențioasă ca o declarație politică :)
    Nu m-am prins: cei care au intrat în grevă plătesc și ei taxe facultății? nu se duc la cursuri pe care le-au plătit?

    Faine steagurile :) Fiu-meu (3 ani) a văzut azi o seceră desenată și m-a întrebat dacă e barcă sau lună.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tendentios? :) Prezentarea e cat se poate de obiectiva, am incercat sa fiu chiar draguta si sa nu spun verde-n fata ceea ce cred eu si cam 90% din populatie care s-a cam satarat de acesti copii rasfatati posesori de ifoane si mac-uri care cred ca viata-i roz si ca e mereu cineva care plateste pentru ei doar pentru ca nimeni nu i-a contrazis niciodata.
      Caci nu e bine sa contrariezi copiii, nu? ca asta ii poate afecta psihic. :)))

      O sa aibe socul vietii lor cand o sa intre pe piata muncii. :)))
      Da, steagurile sunt tare misto, ma uitam ca proasta si ma-ntrebam daca au habar ce reprezinta.

      Hahahaha, tare faza cu luna. Luna cu maner. :)

      Da, grevistii platesc cursurile de la care lipsesc si din 2012 incoace se face cate o greva in fiecare trimestru. 2,3 cursuri sarite, materie niciodata predata. Si-au batut singuri joc de diplomele lor si de facultate. Ultima data au intrat in greva "din solidaritate cu personalul administrativ", la negocierea salariilor alora. Adica nu ne-am dus la cursuri ca sa ne asiguram ca portarului si femeii de serviciu nu li se incalca drepturile de catre institutia care i-a angajat. Nu ca aia n-ar avea sindicat, da' e misto in greva ca nu te duci la scoala, mai faci un chef... :)

      Ar fi chiar haios, daca n-ar fi devenit penibil. La fiecare mars din asta se cheltuie sume uriase pe politistii platiti sa supravegheze niste copii imbecili care stiu sa arunce cu piatra in vitrine.

      Ștergere
    2. măcar voi n-aţi avut acum Blockupy cum a avut Frankfurtul de foarte curînd, de mi-a scris o prietenă după ce-a văzut poze să mă întrebe dacă la noi e război... :)
      uite aici un videoclip, sper să meargă linkul, 30 secunde filmate de un poliţist... :-s
      http://www.google.de/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fp5.focus.de%2Fimg%2Ffotos%2Forigs4554515%2F8853788055-w467-h295-o-q75-p5%2Fdzi-2015-03-18-08-00-frankfurt.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.focus.de%2Ffinanzen%2Fbanken%2Fticker-zur-ezb-eroeffnung-blockupy-proteste-in-frankfurt-ueber-500-festnahmen_id_4554258.html&h=295&w=467&tbnid=C50R4cbqD2bS8M%3A&zoom=1&docid=-ZLDx8Mc5OocoM&ei=X6IbVeqXIZLZapfFgKgH&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=550&page=10&start=258&ndsp=25&ved=0CKMCEK0DMEw4yAE
      azi ies din casă prima oară (şi cică de două ori) după ce ne-a vînturat şi pe noi orkanul Niklas de nu ne-am văzut, cu scaune zburate şi tot tacîmul... ne-a plecat husa de la grătar şi am ieşit eu eroină într-o pauză de vînt cică. pfuai, n-am ştiut cum să închid mai repede uşa de la balcon, aşa de tare bătea vîntul "în pauză"... :D
      dar azi e 1 aprilie, ole!

      Ștergere
    3. Ooo, nu au fost asa rai ai nostri.

      Baiiii, dar astia sunt ca picatura chinezeasca, o tin asa din 2012, doar ca motivele sunt din ce in ce mai penibile. Nu ocupa autostrazi pen'ca aici autostrazile sunt in afara orasului in general, dar ocupa strazi, de 3 ori pe saptamana, in general seara. Am cunostinte care locuiesc in afara Montréalului si carora le e lehamite sa mai vina in oras din cauza lor. Asta are repercusiuni asupra comertului si-asa fragil, deci asurpa incasarilor la stat, deci asupra a ceea ce ramane pentru acele avantaje sociale pe care le vor.

      Acum vor sa faca alta greva in mai, deci sa blocheze sfarsitul de an scolar, apoi in toamna. Iti dai seama ca nu-mi vine sa ma inscriu la 3 cursuri in toamna si sa ma trezesc ca pierd timpul si mai ales banii. Ce drac de curs e ala predat in 70% din timp?
      Ca sa nu-ti mai zic cum se voteaza greva. Nu vor sa votam prin internet, ci fac totul intr-o sala mica infecta (special), iar votul are loc la sfarsitul "discutiilor" care dureaza 5,6 ore. Au fost cazuri in care s-a votat NU, apoi cand lumea a plecat au invocat nu'sh ce regula si-au reluat votul care a iesit DA. :))))
      In fine, cred ca ma mut, sunt cu adevarat scarbita, se vede cu ochiul liber. Sau sunt poate prea batrana sa-i inteleg pe copii astia. :)

      ps- bine ca nu te-a luat vantul, Vioooo, cum ar fi sa te trezesti pe balconul vecinilor, la 3 case departare? :)))

      Ștergere
  2. am prins pe twitter ceva cu greva, dar fiind de la o tipă de la o universitate anglofonă, m-am gîndit că e doar la ei... :) ca să vezi ce atentă sînt şi eu! :D

    acum cîţiva ani, studenţii de aici au blocat şi autostrăzi cînd se hotărîse Germania să introducă studiile cu plată. pe vremea aia nici nu ştiu dacă eram şi eu pe meleagurile astea. acum sînt taxe semestriale, dar modeste (la mine sînt cam 350 euro semestrial, cresc mereu), nu putem vorbi de învăţămînt superior cu plată. iar în ăia 350 eur e inclus transportul în comun în tot landul, ceea ce e un super jackpot.

    în altă dezordine de idei, mi-am făcut azi prima oară porridge. mă simt de parcă aş fi bucătar cu cinci stele sau ce au ei acolo, linguri? :D

    :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce zicea fata aia de la univ. anglofona in legatura cu greva, sunt curioasa?

      Porridge si-a facut si P o singura data si era mandru tare, dupa care a decretat ca e ultima data, ca e complicat si tre' sa speli apoi vasul. Hahahaha, lenea. :)

      Ștergere
  3. fiind acu ceva timp, nici măcar nu mai sînt 100% la cine am citit. am o bănuială, am selectat de acolo 4 linkuri, dar sigur nu le-am citit pe toate. zic din start că era vorba de o grevă a personalului didactic (cred că cei cu contracte limitate în timp etc.)

    linkurile urmează. nu mi s-a părut chiar deloc complicat porigiu :D şi eu chiar nu le am cu bucătăreala.

    am pus 300 ml lapte de ovăz :D la încălzit la foc maxim 1 minut (la mine e nivelul 12). peste 1 minut (lucrez cu alarmă) am dat focul la nivelul 6 şi am pus 3 linguri vîrfuite de ovăz în zeama aia, am amestecat puţin. am pus alarma la 5 minute şi am mai spălat un vas ceva şi am încercat să amestec vag cam o dată la un minut. eventual pe la finalul celor 5 minute am mai ridicat un pic temperatura gen nivelul 7-8 pentru un minut.
    cele 5 minute terminate, am mai pus o dată alarma pentru 5 minute şi am făcut focul undeva între 3 şi 4. am mai amestecat din cînd în cînd.
    cînd s-a terminat toată treaba asta, am pus terciul într-un castron şi l-am mîncat călduţ, fără să adaug nimic, eram chiar curioasă ce gust are aşa, semi natur (natur ar fi fost dacă îl făceam cu apă, dar n-am vrut să fiu aşa de extremistă).
    singura mea surpriză e că mi-a fost foame destul de repede. auzisem basme cum că mănînci dimineaţa chestia asta şi poate abia pe la 14 te apucă iar foamea. vraja mării, noroc că m-am spălat pe dinţi după şi mi-am impus să stau cuminte un pic, altfel atacam imediat altă mîncare. :D
    poate trebuia să pun mai mulţi fulgi. o să mai încerc mîine, că azi am avut nişte legume care trebuiau rezolvate, ca să nu le arunc. aşa că am mîncat un fel de mîncărică lungă aproape supă la micul dejun. osăm! :D

    linkurile:
    http://www.thestar.com/yourtoronto/education/2015/02/27/u-of-t-teaching-assistants-strike-late-night-deal.html

    http://www.thestar.com/news/gta/2015/03/02/u-of-t-students-left-scrambling-as-teaching-assistants-go-on-strike.html

    http://www.hookandeye.ca/2015/03/striking-across-borders.html?m=1

    http://www.hookandeye.ca/2015/03/crossing-lines.html?m=1

    sper să nu intru la spam pe motiv de 15 linkuri. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. P l-a facut cu apa, dar cred ca a adaugat si o banana, adica a taiat feliute la sfarsit. Lui i-a placut maxim.
      L-am gustat si eu si a iesit bun, dar eu nu ma omor dupa el, prefer cerealele din porumb care astea sunt si mai nesatioase (cred), ca nici nu au fibre. Dar na, mai bag un fruct sau o bara cu proteine de cand nu mai mananc carne.

      Ștergere
  4. am făcut şi azi, tocmai mănînc, am pus 300 ml lapte de ovăz şi de data asta 4 linguri de fulgi de ovăz. parcă e mai săţios. :) mai zic. :D
    da comon, crăticioara se curăţă super izi dacă pui apă în ea după ce ai golit-o (dacă nu o speli imediat).

    RăspundețiȘtergere
  5. Pofta mare sau mai degraba sa-ti fie de bine!
    Ma impresionecsi, Vio. O sa devii o adevarata goxpodina.

    Cmooon, fac pariu c-a spalat-o imediat si nici n-a folosit buretele, ci peria de spalat cu coada care e moale (cam sa pui degetele tale fine pe un burete?) , deci itz dai seama ca nu i-o fi fost usor nici lui. :)))))
    Si oricum e genul care mai degraba moare de foame decat sa-si gateasca. Cand imi face mie spaghetti e asa un fel de luna de pe cer. E drept ca n-a mai facut de mult. Dupa 10 ani, ce mai vrei? :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. deci ca ste leşinezi de tot, află că azi am făcut şi:
    http://www.rosuvertical.com/pa-amb-tomaquet/
    OMG! chiar căci sînt o veritabelă goxpodină! :O OMG! poate mi se duce vestea! deschid restoran gurme! :D

    da deci mi s-o făcu fuame destul de repejeor şi după 4 linguri cu vîrf de ovăz. continuăm esperimentele mîine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Muammaaaa, sunt impresionata pana la lacrimi.
    Acuma sincer, pare super bun. O sa incerc si eu cu rosie, n0-am mancat. Eu ador painea cu usturoi, faceam cu tata in copilarie si puneam unt deasupra, daca aveam, daca nu, nu. :)
    Acum mananc asta cu supa, cand nu am la masa decat supa, adica des. :)))

    Eu aseara am facut spanac pe paine. Fierbi spanacul, il scurgi, il pui intr-o tigaie cu un pic de ulei si-l lasi 2,3 minute, dar amesteci mereu ca se prinde. Razi putin cascaval si putin usturoi pisat. Sare dupa gust. Se face un fel de pasta verde pe care o intinzi pe paine si pui painea un pic la cuptor. Un vis!

    PS- maine, 6 linguri de ovaz! :)

    RăspundețiȘtergere