marți, 12 mai 2015

3R

Cand stateam la bloc "reciclam" foarte multe lucruri, intre noi. Adica daca aveai de aruncat ceva care nu era chiar distrus, il puneai intr-un loc special amenajat de unde altcineva din bloc il putea lua. Apareau acolo radiouri, televizoare, ecrane de calculator,  mobilier si multe alte obiecte practice cum nici cu gandul nu gandesti.
Asa am facut rost de multe lucruri printre care umbrela mare de soare, maron, pe care am luat-o cu noi cand ne-am mutat la casa si pe care am tinut-o cel putin 3 ani. Am aruncat-o acum ceva timp, desi nu era stricata si nici macar decolorata (a avut de la inceput manerul rupt de la jumatate, nu ne-a venit sa credem ca de-aia au aruncat-o), dar voiam una cu brat rabatabil careia i s-a rupt piciorul la o furtuna dupa doar un an. Mda, daca o aveam pe-aia luata de la gunoi  reciclata, nu se rupea. :)

Ieri, mergand noi asa cu Félix in lesa, admirand pomii in floare si sacii de gunoi iesiti la soare, il aud pe P ca exclama: Wowww, de cand imi doream un prelungitor ca asta! Si vad pe un tomberon, chiar langa noi, un sac de voiaj, iar pe sacul de voiaj ceva rotund si doua fiare de calcat.
Ma uit la P contrariata. Se uita la mine necontrariat. Realizez ca e un prelungitor de exterior care se ruleaza singur si are si vreo trei prize pe suportul din mijloc. Ma mir cum de nu si l-a cumparat pana acum daca si-l dorea asa de tare, dat fiind faptul ca nu poate costa mai mult de 20$. Mda, n-o fi avut timp...
Imi revin si-i zic: pai ia-l daca-ti trebuie. Il ia repede ca sa nu ma razgandesc.

- Hai ca nu e mare. Nu e ca suportul de scule cu sertare pe care l-am gasit asta iarna. Nu esti obligata sa ma trimiti acasa singur cu el, iar tu sa pleci in directia opusa, dupa ce ma inciti sa-l iau.
- Slava domnului. Ar fi si greu de data asta, c-ar trebui sa ma intorc din drum si teoretic n-as avea motiv.
- Sigur c-ai putea sa mergi cu Félix inaintea sau in urma mea si sa te faci ca nu ma cunosti.
- Ar fi o solutie, zic, dar as contraria catelul. Hai ca nu e chiar rau (ma incurajez mai mult pe mine), poti sa zici ca te duci sa repari ceva la un prieten care nu are prelungitor. 
- Recunoaste ca sunt rezonabil, as fi putut sa iau un fier de calcat.
- Sau pe amandoua, ca sa te echilibrezi. Ai fi putut zice ca practici mersul rapid, cu greutati.

Mi-l imaginez apoi cu cate un fier de calcat in fiecare mana, flexand gambele in timp ce-si misca soldurile din stanga in dreapta, ma apuc sa-i descriu imaginea si ma apuca rasul incat trebuie sa ma asez. Rad pana la durere de burta. Apar alte scenarii care includ geanta de voiaj ce invoca venitul de la sala. Drumul spre casa a fost lung, iar daca nimeni nu l-a observat pe P cu amaratul de prelungitor, sigur m-a observat pe mine mergand si tinandu-ma de burta.

Voi luati lucruri de la gunoi? Adica reciclati? ca sa zic asa... :)

recycle logo







9 comentarii :

  1. aici nu mai e voie sa faci asa ceva :(, adica sa pui in fata casei ce nu iti mai trebuie, cum era voie pana acum cativa ani. insa se inmultisera cazurile de spargeri si furturi, deci au zis, hait, ca nu e a buna. aveti ceva de dat? gasiti singuri cui sa dati, altfel, la gunoi, in mod organizat. care gunoiul chiar e o chestie foarte organizata! ai obiecte casnice de aruncat? trebuie sa mergi la depozitul de gunoi, unde este organizat si acolo totul pe caprarii: cartoane mari, baterii de masina, ulei de floarea soarelui folosit, crengi de copaci, mobile vechi, etc. o inginerie, nu alta!!! am vazut odata intr-un container niste cani dupa care am vrut sa ma arunc :)), dar n-a fost chip! nu le-am putut salva. odata ajunse in container, gud bai! cine le-a aruncat habar n-avea ce frumuseti a sortit pieirii :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si aici trebuie sa reciclezi, sa astepti ziua de reciclat electrocasnice sau sa mergi cu ele la "ecocentre". Inainte apareau mereu aparate electrocasnice cu cate o hartie lipita: "de oferit", acum nu mai vezi asa ceva decat rar. Adica poti sa pui in fata casei, apoi daca nimeni nu-l vrea, sa-l iei.
      La noi lumea face "vanzare de garaj", adica vara isi deschide garajul si vinde la preturi modice maruntisuri. De fapt asta fac cei care au copii, isi vand aia mici jucariile, mai mult le ofera altor copii, dar e o chestie comunitara destul de misto.
      La bloc era bine ca asta cu reciclarea se facea intr-o camarutza langa camera de gunoi. Era o masa unde puneai frumos ce voiai sa dai. Omul de serviciu al blocului lua ce ramanea si le punea in containerele speciale apoi.
      Vai, nimic nu mai e ce-a fost. :)

      Ștergere
  2. Din gunoaiele române prima dată dispare tot ce e metalic. Nicio șansă să vezi vreun (fost) electrocasnic la gunoi mai mult de câteva ore; nu exagerez. Dispar și capacele de fier de la canalizări (pe alocuri înlocuite cu capace de beton).
    Resturile de mâncare dispar și ele. Când vine iarna, dispar uneori și plasticurile (sunt combustibil), altfel le vezi pe toate cărările. Pe râuri vezi pet-uri de plastic, uneori formează mici insule.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la noi sunt domni care se plimba cu masinile sa ia metalul care e pus special de oameni cu o seara inainte, in fata casei. Dar nu pot acoperi chiar toate strazile.
      Da, imi amintesc ca se fura capace de canal. E trist ca dispar resturile de mancare. De plasticurile-combustibil ce sa mai zic? Pfuuuu, astea se respira apoi...

      Ștergere
  3. socru-mio e strîngător, avem două rînduri de scaune pentru terasă culese de el de cine ştie pe unde. masa amărîtă de pe terasă e de la nişte vecini, care şi-ar luat una faină.
    socru-meu s-a dus să duc el ceva la centrul de reciclare şi s-a întors cu un copăcel într-un ghiveci, a surprins-o pe o cocoană care tocmai îl arunca, copăcelul era bine mersi, dar urma să plece în concediu şi nu avea cine să-i ude planta. pînă la urmă a murit neudat la noi, uel, poate trebuia să mă cenzurez, da' nu obişnuiesc.
    într-o zi mirosea în casa scării teribil a benzină, eu nu suport mirosul. socrul recuperase un cuptor cu microunde care mirosea aşa şi voia să ni-l dea nouă. i-am zis să-l ducă reeeepede înapoi, că 1 nu folosim 2 n-aş fi luat un cuptor cu microunde dubios. adică un scaun e o treabă, dar o pernă nu aş lua! :O
    eu stau prea mult în casă şi nu ştiu dacă se mai depozitează la noi chestii pe stradă. adică în decembrie 2012, cînd ne-am debarasat noi de două canapele, le-am scos în stradă, dar am sunat la un serviciu special, să vină să le culeagă... dar pe vremuri vedeai un dulap, trei sertare şi o veioză care aşteptau "marea trecere" (?)...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu perna. Dar haine ai lua? :) Sa stii Vio ca eu am purtat haine second hand in Ro, cand eram profesoara.
      Si aici in Canada, prima geaca Orage foarte misto dealtfel a fost de la magazinul de vechituri.
      Hhahahaha, P mi-a spus mai tarziu ca s-a mirat de naturaletea cu care intram in magazinul second hand, apoi intr-unul chic. L-am luat cu mine de cateva ori, ca era un magazin undeva in centru unde baga marfa martea. Stiu ca era un magazin cu de toate (inclusiv mobile, scule, obiecte de tot felul, carti), dar habar nu am ce facea el in timp ce cautam eu. Probabil cauta printre carti, ca haine SH nu cred ca si-a luat vreodata, tanand cont ca-n tinerete purta Dolce Gabana. Ma rog, nu era snob, dar i-am gasit incaltari, costum, camasi, chestii de ocazie aproape nepurtate. Cand mi-a zis cat a dat pe ele, am dat pe spate. Dar na, la 20 de ani e important ce pui pe tine. Divaghez. :)))

      Sa-ti traiasca socrul! Al meu n-ar lua de pe strada. P cred ca seamana cu soacra-mea care a venit acasa cu 5 instalatii de pom gasite cu 3 strazi mai incolo, la un gunoi, spre disperarea socrului: "Vai, Lyse, nu pot sa cred ca ai venit cu aceste fire atarnand dupa tine..." :)

      Ștergere
  4. În liceu eram toată numai secănd. :D Şi nu mă deranja. Nici acum nu m-ar deranja, dar m-am obişnuit să nu am magazine second aici (mersi, sînt second de lux, unde îţi cumperi rochie Chanel (?) cu 800 de ioro în loc de 2500 sau aşa ceva :D). Iar secondurile din .ro nu mai sînt ce au fost, am mai intrat nostalgică în cîte unul în ultimii ani, dar n-am găsit nimic interesant, plus că mirosul ăla specific a cam rămas la fel.
    Şi între timp ştiu exact cum să dezinfectez chestii (repet, perne nu doresc etc. :D).
    P. al meu :D n-ar purta de la altcineva cred că nici să-l pic cu ceară, în schimb poartă nişte gioarse (?! există peste tot cuvîntul ăsta?) de tricouri care mai au un pic şi se dezintegrează, de acum vreo 25 de ani. :)))

    Ah, mint, acum mi-a picat fisa, mi-am luat o geacă (ok, jachetă pentru voi :P) din material raiat, cu blană sintetică :)), pentru că ţineam eu morţiş să am una, am avut şi de blugi, tot second. :D Pe aia de blugi am purtat-o, pe asta poate o dată... io-s cam friguroasă, ori mi-e frig în ea, ori prea cald... :D

    Modelul din capul meu a fost ăsta:

    http://images4.fanpop.com/image/photos/24300000/Lorelai-Gilmore-lorelai-gilmore-24331834-330-500.jpg

    RăspundețiȘtergere
  5. :)
    1. ma bucur ca am dat peste tine! imi place cum si ce scrii :)
    2. secandu' e viata mea. asta fiindca dupa cum stii, am doi pitici care cresc de la o zi la alta, si n-as face fata niciodata sa le cumpar totul de nou. plus ca pentru mine nu mai raman niciodata bani pt chestii noi, deci second it iz.
    mobile si chestii de pe strada am luat la inceput, cand am aterizat in DE si nu aveam nici saltea :)) Am luat atunci un birou, o comoda pt tv si o masina de spalat :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Blo, reciproca e valabila.
    Oraselul in care traiesc eu are o pagina FB numita in franceza "babillard" (cred ca se traduce prin gazeta de perete) unde se discuta diverse si oamenii pun hainute pentru copii + jucarii la preturi modice. Cred ca mai mult schimba intre ei decat vand. Cand au facut pagina acum cateva luni, nu era mai nimeni. Acum suntem o mie si ceva, iar multi sunt activi de-a dreptul.
    Ai putea sa incepi chiar tu ceva de genul asta, daca nu exista deja. Te pune la curent cu tot ce misca la tine in cartier/oras, cu multe oportunitati si tot ce e mai ieftin. Cred c-o sa ne intoarcem la comunitate si la troc la un moment dat. Sincer. :)

    Vai, mi-ai amintit, primul meu apart din Ca era de-un eclectism feroce (totul era fie cadou, fie gasit), o sa scriu vreodata despre asta si mai ales despre coltarul caruia-i lipsea ce era dupa colt... :)))

    RăspundețiȘtergere