miercuri, 24 iunie 2015

franturi cu aschii sau 444

Acum cateva zile am alergat un iepure 30 de minute prin curtea bisericii. Vorba vine curte, ca e un parc unde ne mai plimbam/alergam noi cainii, mai ales cand sunt celelalte doua parcuri ocupate cu aia micii care fac sport. Preotul nu se supara, e de treaba, el doar plateste taiatul gazonului. Ca o paranteza, e o nebunie sa vezi tanci de 4,5 ani jucand fotbal, echipati ca la carte, cu jambiere, incaltari cu crampoane, tricouri in dungi, sunt a-do-ra-bili!

Bunnn, deci n-am prins iepurele, desi m-a lasat chiar sa-l ating in timp ce-mi rontaia morcovii, banditul, ce credeti ca altfel ma lasa? De fapt cred ca puteam sa-l insfac, dar mi-era sa nu ma muste si apoi sa-l scap, il asteptam pe P sa vina sa ma ajute. Cand a venit el, iepurele, satul de mine, traversase strada si intrase intro curte. Era negru tot, cu niste ochi mari, o frumusete. De atunci ma plimb cu morcovii in buzunar,  dimineata si seara si nimic. Eu ma gandeam ca daca-l prind sa-l duc la un refugiu, P mi-a zis ca il pastram, ca la refugiu nu se stie ce decid sa-i faca. L-am si botezat, il cheama Lappi, dar el nu stie.

Asadar daca vecinii mai aveau vreo indoiala, acum sunt probabil convinsi ca sunt nebuna (mai ales doctorul in fata casei caruia am fugarit iepurele, cu morcovii in mana). Mi-ar placea sa stiu ce fel de medic e, ca daca e psihiatru, intelege. M-am intalnit si cu vecinul Sylvain care mi-a zis ca ma ajuta sa-l prind daca-l facem la cuptor. L-am privit oripilata (va jur ca uitasem ca iepurii se mananca) si i-am zis ca nu mai vorbesc in viata mea cu unul ca el si ca nu mai e prietenul meu (asta pentru ca Sophie, fetita lui de 6 ani m-a vazut pe iarna de departe venind cu masina si-i striga lu' tacsu": tata, vino repede, uite-o pe prietena ta!" Eu i-am zis in gluma ce i-am zis, dar cred ca si-a dat seama ca era si un pic serios. Mai tarziu a venit sa ma intrebe daca am nevoie, ca ma ajuta sa cautam iepurele. Mda, parca ala statea sa ne astepte pe noi.

In rest am fost intro perioada cam naspa, ultima intamplare din lumea artei m-a pus tare mult pe ganduri, fara sa aiba legatura cu persoana cu care am avut discutia, care oricum nu merita. Acum sunt in plina creatie, visez si ziua si noaptea la ce voi face si cat va fi de minunat. Mi-a luat timp si energie sa ajung la o concluzie, am trecut prin diverse faze, incepand cu cea: "imi bag picioarele". :)))
Nu renunt la arta/galerie, renunt doar la un compromis pe care l-am facut pentru artistii contemporani. Nu renunt la ei, dar care vrea, e liber. Adica refuz sa ma inregimentez intr-un concept care nu ma satisface, doar de dragul de-a fi in rand cu lumea. O sa fie o schimbare, o sa fac ceea ce-mi place, adica ceea ce voiam sa las pentru la pensie. La pensie o sa ma plimb, na! Sau o sa ma asez pe malul lacului, inconjurata de animale si-o sa plantez busuioc. De ce busuioc? De ce nu? :))))

Si am reluat datul in barci, adica am scos caiacul la apa.
Si azi am aflat o sintagma pe care n-o cunosteam - pejorativa, evident - si am ras o juma' de ora: "les sciences molles". Si nu, nu m-am simtit in nici un fel c-am ras, sunt ticaloasa.

Si ma intreb pentru a n-a mia oara cum ajunge un om aparent normal la cap sa-i ia  apararea unuia ca Ponta pentru orice zice/face si sa-i para absolut normal ca mie de exemplu, ca roman cu dubla cetatenie, sa mi se poata ridica cetatenia dobandita prin nastere, pe motiv ca nu mai am nevoie SA VOTEZ. Vorba lui P, o fi ceva in mancare... caci lui ce-i pasa, o sa ia cursuri de chitara bass cu nimeni altul decat cu acest domn, pe numele lui Hansword Rowe.

Sunt invidioasa!!!!

Iar pentru cifra asta a trebuit sa sterg un post. Si nu pentru ca sunt superstitioasa, dar asa.
Sa ne reauzim veseli!



5 comentarii :

  1. deci 444, numărul Fiarei Lappi? :D
    ce mult mi-a plăcut asta cu "îl cheamp Lappi, dar el nu ştie"! :x

    în rest, mă gîndesc că dacă ai scris iar, s-a rezolvat cu riscurile pacienţilor asiatice de pe avion. iar la postul precedent am rămas efectiv tablou, n-am mai apucat să comentez, dar mesajul ar fi fost ceva de genul "nu îmi vine să cred că", nu în sensul că nu spuneai tu adevărul:), ci că e atît de absurd... şi, dacă nu mă înşeli, ai mai povestit despre chestii asemănătoare...
    oricum, cred că o să meargă bine! :>
    ce e cu "les sciences molles"?
    nenea Rowe sună mişto tare, P. e un norocos!

    PS am mîine un referat la Michel Tournier, Vendredi ou les limbes du Pacifique. Nu mi-a plăcut deloc ce am citit din carte (referatul meu e din primele 3 capitole, îl studiem patru săptămîni, e ok dacă citesc pe parcurs), în schimb critica e mai mişto. Cred că e prima oară cînd întîlnesc fenomenul ăsta: ideile desprinse de critici din roman să fie mişto, dar romanul mie să nu-mi placă deloc, da' deloc...

    RăspundețiȘtergere
  2. vio, cred ca nu-ti raspunsesem la un mesaj, raspund acum, sorry. nu suntem bolnavi la trup, doar prin alte parti. :)
    postul anterior, hahha, dupa ce l-am scris am avut inca o surpriza. ramasese ca ma decid ce photo utilizez. am primit un mesaj dupa, in care mi se propunea sa scriu eu textul daca vreau (ca persoana nu se gandise ca eu sunt "historienne de l'art", hahahah, si pot sa-l scriu si poate si vreau, persoana cealalta responsabila cu textul nu se supara, ca e o prietena). Totodata mi se propunea o fotografie anume si eram intrebata daca sunt de acord sa o folosesc pe aia. Iti dai seama deci cam cata incredere am inspirat. :)))))
    Precizez ca eu sunt cea care ar trebui sa decida TOT, dar de obicei lucram in echipa, ca suntem in aceeasi barca ce sta sa se scufunde si pe care incerc sa o tin la suprafata pe timpul meu. De bani nu vorbesc. :) Mno. Nici macar nu i-am raspuns. As putea sa nici n-o fac. loool

    De mers o sa mearga, daca nu mai bine, in nici un caz mai rau. :)
    444 e numarul postului.
    sm= stiintele umane, stiintele tari(dure)=stiintele exacte
    Rowe e un jazzman cunoscut din NY care locuieste acum la Montréal, a cantat cu chitaristul de la Rolling Stones, P e super incantat, incepe maine.

    Despre ce e romanul, ce nu-ti place? Si eu am intors la biblio vreo 2,3 carti necitite, desi citisem de acelasi autor. Acum citesc Gilbert Sinoué, ceva cu arabi si evrei, misto... am mai citit vreo 5 carti de el, imi place mult.
    Bafta azi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este cu Robinson Crusoe, care n-ar fi rau, da mie perzonal imi lipseste originalitatea, da ma rog, sa zicem ca autoru modifica mitul, orcum, m-a enervat la culme pina acum, nu ma asteptam sa ma regasesc in el :))), da nici sa imi vina sa dau cu cartea de perete de doua ori pe pagina... mno, cine-a zis ca am gusturi bune...?

    :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu te blama prea tare, am cautat pe net si mi s-a parut tare ciudata cartea ta, cam "twisted" personajul Robinson. (vai, vai como se dice in romana?) :) Il face pe bietul Vineri sclav, apoi mai tarziu fra'su... apoi chestia cu sexu'... da' poa' am citit eu aiurea.

    Si totusi eu zic ca e mai bine sa te regasesti in personajul "weird" decat in vreunul "simple d'esprit" (azi n-am epitetele la mine in limba materna. Merit sa mi se ia cetatenia si sa se faCA CAdo' unui simpatizant pontist, loool).

    Cartile mele returnate erau ale Barbarei Wood, citisem inainte despre Egipt si-mi placuse, apoi am luat ceva care mi s-a parut tare dulceag...
    Caut carti despre istoria Egiptului dupa 1750, 1800, ma fascineaza ce-am citit despre dominatia turca, franceza, apoi engleza de mai tarziu, plus "amestecatura religioasa". Dar sa nu te tin din treaba. Si eu am o gramada... :)

    * scrisesem "twested"

    RăspundețiȘtergere