duminică, 20 septembrie 2015

nénuphar

Daca te duci sa faci o tura de caiac, poate incerci sa descoperi unde e bratul ala pe care l-am vazut pe harta, imi zice P cand am ajuns la tara. Trebuie sa fie putin mai departe de ultima casa, dar inainte de granita cu SUA. Vezi sa nu treci frontiera din greseala.
De parca ar fi prima data. :))

Locul cu pricina e la vreo 60 de km la sud de Montrèal, la circa 2.5 km in linie dreapta de granita, dar pe apa suntem practic intre cele doua puncte de frontiera: postul canadian se afla la stanga, cel americam la vreo 2 km spre dreapta. Ne putem plimba in voie pana la postul american, unde se afla o mare borna alba pe apa care iti indica punctul de granita. Daca vrei sa treci esti obligat sa tragi pe dreapta la post (ca sa nu vina ei cu salupa sau elicopterul dupa tine).

La intoarcere in Canada tre' sa te infatisezi doar la postul canadian sa le spui cand ai plecat spre US si mai ales ce-ai cumparat (ca sa te taxeze
daca e cazul).  Vamesii sunt extrem de draguti, am fost sa-i intrebam cum trebuie sa procedam si s-au mirat ca noi ne plimbam doar cu caiacul. Au zis ca daca venim des pe lac o sa ne invete pe dinafara, dar sa venim totusi de fiecare data cand traversam frontiera, ca daca nu pot sa vina dupa noi cu salupa si sa ne dea amenda.

Am plecat asadar in recunoastere si extrem de aproape de granita am gasit bratul cu pricina. Abia daca se zareste intrarea, mascata de vegetatie. Este un brat care intra adanc in pamant (cred ca e vreun curs de apa care se varsa in lac), intr-o zona larga, mlastinoasa, pe o fasie larga de padure ce margineste cele doua tari, un no man's land in adevaratul sens al cuvantului.
Cand am intrat cu caiacul cateva pasari si-au luat zborul. Am inaintat usor, era doar o dara in mijloc pe unde parea ca mai fusese picior de om vasla de barca, in rest vegetatie care iesea din apa. Eu, singura. Dar ma stiti curajoasa. Aveam telefonul cu mine, hahaha, care uneori nu mai stie daca e in Canada sau US si ma intreaba daca vreau nu stiu ce oferta ieftina.

M-am mirat ca pe alocuri iarba era culcata. Or fi animale, zic. ANIMALE! Ce animale pot calca iarba asa si pot trai in mlastina? Porci mistreti, poate. Unde am ajuns eu apa era abia de-o schioapa. Orice animal mai curajos ma poate ajunge, daca vrea.
Nuuu. Pana vine el eu imi incordez muschii si-am taiat-o cu caiacul. Si-n plus de ce m-ar ataca animalele? Numai om sa nu fie. Cu omul nu stii niciodata...
Inaintez. Trestii in dreapta. Verde in stanga. Covor de verde in apa. Si multi nuferi. Sus, albastru.
O libelula deseneaza cercuri perfecte pe apa si ma urmareste de aproape. Cate o pasare rupea linistea in fasii.

Zaresc apoi o barca ce parea parasita, camuflata in papuris. Ceea ce m-a intrigat a fost ca era ascunsa dupa un fel de ecran de panza. De ce o ascund? Or fi braconieri. Aici, langa granita, in gura lupului? Sau poate calauze care trec noaptea granita. Sau traficanti de mai stiu eu ce... Sa zicem ca nu m-am apropiat sa vad daca e ceva in barca si nici n-am inaintat mai mult spre padure, presupunand c-as fi putut, caci nivelul apei era extrem de scazut. Uneori ma impotmoleam in patul de frunze si alge si trebuia sa imping tare ca sa alunec din nou pe apa.

La asta ma gandeam cand am ajuns aproape de barca , dar cu toate astea nu-mi era propriu-zis frica. Eram prea relaxata. Anesteziata cu liniste. Nu era nici un nor pe cer. Doar vantul batea din cand in cand. Si erau atatia nuferi...
Nici la ceas nu m-am uitat - ca sa nu rup vraja - dar cred c-am stat acolo mai mult de-o ora, mai ales c-am facut si cateva poze... :) (ceea ce vedeti in vedeo plutind nu e mizerie, e vegetatia de sub, apa era clara ca lacrima).
















5 comentarii :

  1. frumoase imagini!

    deci nu stim ce era cu barca?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merci, improvizam si noi vacanta cu ce avem, adica vacanta fara vacanta. :)
      cu barca, nicio idee. dat fiind faptul ca era camuflata si cu niste ramuri de brad, am presupus ce e mai rau: vanatori. ma gandeam sa ma duc sa le zic vamesilor canadieni, adica sa-i intreb daca ei stiu. nu vad de ce era camuflata cu un fel de patura sa nu se vada de sus, din moment ce doar elicopterul vamesilor americani mai survoleaza zona din cand in cand.

      inainte ma gandisem si sa-i dau o gaura barcii (m-am gandit si la foc), dar riscul e inutil, barca se poate repara sau inlocui. :)

      Ștergere
    2. ps - daca te uiti la primul video si faci stop pe ecran la min. 0.12, barca si patura respectiva e fix in mujlocul imaginii. se vede si dunga alba a barcii undeva mai jos.

      Ștergere
  2. ce fain e acolo! şi chiar că eşti curajoasă! :)
    ce apă e aia pliz? că eu cu geografia m-am lămurit că stau prost. :)
    :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apa e Richelieu River care se intalneste la sud cu Lacul Champlain.

      Ștergere