vineri, 23 octombrie 2015

alienarea de sambata


In lipsa argumentelor, nu-ti umple buzunarele cu pietre.
Proverb chinezesc

Nu-i cere unui rahat sa devina lord.
Proverb scotian

Dupa vivisectie, sa aclami viata.
Vechi proverb hindus

Mi-au placut intotdeauna proverbele, zicerile si vorbele de duh. Cand eram copil aveam un caiet unde notam citate din cartile pe care le citeam, cu titlul cartii si pagina, desi pe multe le stiam pe dinafara. In adolescenta, cand am inceput sa-l citesc pe Cioran, imi notam la sfarsitul cartii, cu creionul, pagina, iar pe pagina respectiva puneam un semn de exclamare, doua si uneori o fata razatoare (care "se rade" adica, lool, greseala voluntara), in dreptul paragrafului, in functie de gradul de impresionare. Trebuie sa pun in ghilimele sau sa explic atunci cand e voluntara "greseala", imi aduc aminte cand am scris pe blog: "Citesc mult. Ultima carte mi-a luat un an" si un domn a luat asta in sens strict literal, ba chiar a si ras ca sunt inculta, de parca ma cautase in cap. Si eu care crezusem c-am facut o super gluma subtila. Bine, cred chiar si acum. Si fie vorba intre noi, m-a durut in dos ca omu' chiar a crezut ca nu citesc, doar m-a surprins ca cineva a putut sa nu se prinda de poanta. :)))

In rest sunt bine sanatoasa, multumesc de intrebare, soarele straluce, afara-s 25 de grade si marea a fost involburata azi. Bruschetta cu rosii, busuioc basilic si rucola de la terasa din centru e la fel de buna si de ieftina, iar espresso la fel de gustos.
Lamaiul are zeci de fructe dintre care multe coapte (de doi ani lamaiul asta face fructe incontinuu), iar mandarinul plantat de mine anul trecut are trei mandarine. Asa din ambitie se vor coace in noiembrie, decembrie, cat nu sunt eu aici. Eu asa as face dac-as fi in locul lor.



5 comentarii :

  1. Vai, Cora, cîtă incultură, e busuioc, nu basilic! :D Și eu citesc mult unele cărți.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hihihi, La ala nici n-am clipit, dar m-am gandit ca rucola e de fapt papadie. Asa o fi?
      Va fuarte multumim, vaiiiii, da, incultura maxima, la anul cultivam. :)))

      Ștergere
    2. Și mie mi se pare că frunzele de rucola aduc a păpădie, dar nu mi-a confirmat nimeni ipoteza (i-am întrebat pe gugăl și pe vichi) așa că poate nu-s același lucru. :)

      Ștergere
    3. Nu e acelasi lucru, asa e, papadia e dandelion/pissenlit in eng/fr.
      Am citit acum ca exista si o specie de papadie care e toxica, sigur cu aia ma lupt eu la mine-n curte, la cat sunt de norocoasa. Desi nu cred ca as risca sa o mananc si daca as sti ca e ok, la cate animale mananca/bea pe teritoriul respectiv. :)))))

      Ștergere
  2. Din cate stiu eu, rucola este inrudita cu papadia. Frunzele de papadie, de un gust amarui, se pot consuma, cat sunt foarte tinere mai ales, in salate. Ambele au un continut ridicat de vitamine A, B si C si au un indice caloric foarte scazut. Rucola are un gust usor iute si o textura crocanta.

    RăspundețiȘtergere