joi, 12 noiembrie 2015

subiectele la examen

Gata cu primul examen la arhitectura. Ma rog, istoria arhitecturii, ca aproape tot ce fac eu la scoala e istorie, poate si de-asta e asa interesant.
Examenul a durat trei ore ca orice examen care se respecta si cred ca am scris binisor, acum am vazut ca la primul punct zicea sa dam exemple de biserici (la toate zicea asta, normal) SI DE PERSOANE care au influentat evolutia in cauza... Eu am vorbit in principal de biserici si de arhitecti, dar cred ca trebuia sa mai zic vreo doua nume de "Monseigneurs" sau episcopi, erau niste chestiuni istorice importante legate de cele 300 de biserici aproape identice din Londra industrializata a anilor 1800. Mi-a scapat. Da' daca intram in asta imi mai trebuiau 3 ore ca si-asa am lasat creionul jos la ora 20.55. Probabil trebuia doar sa specific numele oamenilor. Mno.
Am apucat sa corectez, dar mi-am uitat pasta corectoare acasa si lucrarea mea arata ca naiba, cu taieturi, scris langa... Am avut dreptul la dictionar si cred ca doar eu am folosit unul (de fapt l-am intrebat pe prof inainte ca sa fiu sigura ca avem voie si a zis: da, da, cum sa nu) si pe cuvant ca l-am rasfoit des, dupa ora 19.30 parca era din ce in ce mai greu cu ortograful. 

Si ca sa ma laud, la lucrarea scrisa tot la cursul asta (partea cu primele forme de urbanism, tz-ispe mii de fortificatii intinse pe vreo 200 de ani, ceva istoria religiei si cateva biserici) am luat 9.50 din 10. Nu stiu pentru ce au fost alea -5 procente, dar mi-e drag de nota pentru ca media clasei a fost 66% si incepusem sa am indoieli dupa ce proful ne-a explicat inainte sa ne spuna nota ca lucrarile au fost slabe in majoritate. Zic intotdeauna ca nu ma intereseaza nota si nu ma afecteaza daca e de exemplu 75 sau 80%, insa ma bucur cand e foarte buna, mai ales la lucrarile cu subiecte "libere". Am inca teama de-a scrie intr-o limba straina, desi cred ca m-am ameliorat mult in franceza, mai ales la costructia frazei. Atat de mult ca stau sa ma gandesc daca nu incep sa le pun invers in romaneste, dat fiind faptul ca in afara de blog nu scriu nimic altceva.

Observatia mea: cursurile de arhitectura sunt cele la care citesc si cand n-am chef. Adica am chef si atunci cand n-am. :)))
Mi se intampla sa merg cu P la plimbare si sa ma trezesc vorbind: "Uite casa asta este o « cutie paladiana » cu ceva accente prost inspirate de stil victorian". O sa ajunga saracul sa ocoleasca bisericile, ieri imi zicea la un moment dat in timp ce ne plimbam prin centrul vechi sa nu ma uit la dreapta unde trona in toata splendoarea ei o biserica neo-gotica stil georgian.

De multe ori ma intreaba cate ceva doar asa la misto, stiu sigur ca stie, de multe ori mai bine decat mine, doar a studiat un an arhitectura adevarata cu portofoliu de desene si tot tacamul. Plus un an de arta plastica si istoria artei, in vederea pregatirii admiterii la arhitectura. 
Mda, uneori e asa si pe urma invers, alteori e invers si pe urma asa.
Subiectele sunt astea, ca sa nu le uit. Si mai ales sper sa nu uit raspunsurile. :))))

 


2 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Saru'mana. Stai sa vaz nota la examen, ca m-am dezumflat cand am vazut (ne-a dat textul corectat) ca cele -5 puncte au fost luate pentru doua greseli in text: 1) in loc de biserica am scris catedrala si 2) am pocit numele unui englez in sensul ca i-am adaugat o litera gen: Wilston in loc de Wiston, desi il scrisesem corect de alte 5 ori.

      Daca imi ia si la exam tot asa, ajung repede la 50% (glumesc), hihihi, mai ales ca chiar n-am avut ortograful cu mine in seara examenului, adica aveam dificultati si la unele chestii simple care altfel mergeau si nici timp sa caut tot, iti dai seama.
      Cel mai misto e ca si eu ii gasesc lui greseli in unele note de curs(ne trimite saptamanal note importante si imaginile de studiat, la noi e cu imagini, 25-50 pe curs) si ii scapa des cate un accent, dar na, ce pot sa zic?
      In fine, si al doilea exam e tot in clasa, hihihihi.
      La exemenele din clasa fac intotdeauna erori de gramatica/ortograf, pierd intotdeauna puncte la ortografie. Faza e ca nici nu pot folosi doar cuvinte uzuale, adica e totusi un limbaj de specialitate, subiectele sunt libere, conteaza si limbajul utilizat. Vai, e doar o disciplina unde ne place sa ne ascultam vorbind! :))))))))))

      De-aia nici n-or fi emigranti la sectiile astea cu mult scris. Mno, eu sa fiu sanatoasa. :)))

      Tu cum stai cu scoala?

      Ștergere