joi, 7 ianuarie 2016

Okra, dragostea mea

Azi am cumparat bame. Nu mancasem niciodata, desi stiu ca am avut o discutie cu mama care sustinea ca mda, vai, cum sa uit eu ca am mancat bame, ca ea mi-a gatit asa ceva si nu o data.
In fine, nu-mi amintesc si pace. Am senzatia ca fie nu m-au dat pe spate, fie am vrut sa le uit din cauza ca m-au marcat.
Cum eram azi in Whole Foods in tarile calde, cum mi-am propus sa gust toate fructele si legumele pe care le gasesc si pe care nu le-am gustat si cum am chef sa fiu Lina gospodina, azi am cumparat un ditamai pachetul (nu aveau mai mici).

Am gasit pe net o reteta simpla, indiana, cu curry, ceapa si ciuperci, la tigaie.
Am pus alaturi niste couscous, ca se face super usor si gata treaba.
Numai ca in timp ce le gateam mi-am amintit de ce n-am cumparat inainte, citisem si uitasem despre mucilagiul bamelor. P a zis ca nu sunt rele, dar desi la gust mi s-au parut bune, textura nu mi-a placut. Sooo, am mancat couscous cu nimic, ca mi-a fost prea lene sa caut altceva in frigider si stiam ca nu e mare lucru.
In final a facut si P la fel, urmand sa mancam mai tarziu altceva. Am mancat cate o bara de proteine si/sau un fruct.

Intrebarea mea e, voi credeti ca in mancarea normala (am vazut intr-o reteta de tocanita de rosii), mucilagiul ala tot asa apare? Ca parca nu le-as arunca pe restul (mai mult de jumatate de pachet), dar nici nu-mi vine sa experimentez de dragul artei culinare.

Maine vreau sa fac naan si altceva indian, nu stiu inca ce. Dar naanul o sa fie cu usturoi si coriandru. Salivez deja, cred ca mi-e inca foame, am cumparat niste castraveti acrisori (sunt ca aia facuti acasa, doar putin acri), ma duc sa vad daca trece cu ei. Mai am si niste nuci. :) Vad ca si P a facut poteca la frigider. :))))
Voi ce mai gatiti? Vegetale, nu ma intereseaza carnea. :)

13 comentarii :

  1. Am fost acum vreo zece ani la o conferinta in Polonia, la centrul din Bedlevo, unde mincarea era facuta de experti polonezi. Singura leguma/garnitura pe care-am mincat-o timp de o saptamina a fost varza calita amestecata cu bacon:)

    Bamele ramin mucilagene indiferent cu ce le pregatesti. Insa merg acceptabil cu niste bere:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Presupun c-ai mancat si cartofi cat pentru o viata.
      Si eu am facut varza calita cu varza acrita de mine, iar zeama de varza am pus-o la pastrare in frigider,intr-o sticla de apa minerala, in aseptarea unei ciorbe.
      Hihihi, era cat pe ce sa fie bauta pe post de apa minerala.

      Ma gandesc ca pe astea ramase sa le pregatesc cu tocanita de rosii si sa nu le mestecam. Problema e, merge berea cu tocanita de rosii? :)))

      Ștergere
  2. Da, am auzit ca bauta dimineata curata toxinele. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu am făcut niciodată (ce glumă bună, eu nu fac mîncare), dar am mai mîncat un pic la restaurantul libanez, mi s-au părut foarte bune. Nici urmă de mucilagiu. Erau într-un sos roşu.

    Noi am avut piţa în uikend. Sper la supă de linte sau fasole pe viitor, dacă va avea chef domnu' să facă de mîncare. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-am aruncat, desi ieri am facut o mancare de rosii, insa n-am vrut sa risc.
      Supa de linte vreau sa fac si eu, probabil maine. Eu am perioade cand imi place sa gatesc, ca acum. Daca ar fi dupa P, am muri de foame. :))))

      Pizza n-am mai mancat de mult, trebuie sa caut aici un loc bun, ceea ce poate fi dificil, ca in SUA restaurantele pot fi extrem de proaste, desi bine cotate. :)))

      Ștergere
  4. Păi P. a făcut pizza în sîmbătă. E mult mai bună decît atunci cînd comandăm, avem mai mult timp şi ştim ce e în ea, plus că am impresia că ieşim şi mai ieftim.
    https://www.instagram.com/p/BAUeb9Ylla6/?taken-by=vinstagram2004
    Ieri nu a făcut ciorbă, poate aaaaazi. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Woooaaaa, ce bine arata. Am vrut sa scriu un post separat dar n-am apucat: am facut paine in cuptorul de la aragaz si a iesit MI-NU-NA-TA! Deci as putea sa fac si pizza.
    Sa-l intrebi pe P al tau (sau poate stii tu, hihihi) daca painea lui pentru pizza are drojdie si daca lasa painea sa se coaca un pic in cuptor inainte sa puna ingredientele.
    Presupun ca gasesc retete de pizza pe net, dar e mai simplu sa intrebi pe cineva care face si care cunoaste mici secrete/trucuri... Eu n-am mai facut pizza de ani buni din ro si am uitat cum faceam. :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Cora_,

    şi ce bună a fost! Încă a vrut să facă iar luni, dar am decis eu că supă. Oricît de bună ar fi pizza, nu pot mînca 3-4 zile la rînd şi ştiu că nici el şi mi-ar părea foarte rău să aruncăm.

    Ah, scuze, abia acum văd că mă întrebai chestii tehnice, ştiu şi eu să-ţi zic asta, dacă întrebi de aluatul de pizza şi nu de pîine. :D Foloseşte drojdie (umedă) şi pe aluat pune ciuperci şi ce mai pune el şi bagă totul la cuptor, fără să bage întîi aluatul de pizza separat.

    În schimb, tu ai făcut pîine, bravo! Aşa din capu' tău sau cu reţetă? P. nu a mai făcut de foarte foarte mult timp pîine. Ia să-i atrag atenţia. Eu voiam să ne luăm maşină de făcut pîine (au mai multe neamuri de-ale mele din .ro), dar P. nu s-a lăsat convins din prima. Tre' să mă mai străduiesc. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo, merci de raspunsuri tehnice, asa am facut si eu, dar am facut greseala sa pun rosii adevarate si au fost prea zemoase, dar am tinut un pic mai mult la cuptor.

      Painea a fost din cap, dar a iesit o idee prea 'indesata", cred ca din cauza ca faina a fost integrala complet (hihihi), ceea ce noua ne place la gust, dar paine nu creste atat de mult si nu e asa pufoasa. Se poate sa fi pus si prea putina drojdie, nu mai facusem de mult.

      Si noi am dezbatut serios pr. masinii de paine acum, painea mea preferata din Florida e extrem de scumpa si nici nu gasesti tot timpul. Singura teama e ca mananc mai multa, am vazut tendinta... :)

      Ștergere
  7. L-am întrebat pe P. cum face sosul.
    Iaca: pune usturoi în cratiţă, apoi seminţe de floarea-soarelui, apoi o conservă de roşii decojite în bulion. De obicei nu pune sare la început, dar merge cu sare, zahăr, piper. Eventual oregano/cimbru. Lasă combinaţia asta să fiarbă vreo juma de oră, după care le zdrobeşte cu nu ştiu cum se cheamă mixerul, ca să iasă sos, nu mîncărică. :D La urmă adaugă de pamplezir o cutie de roşii cherry decojite, el zice că de efect. Eu nu am observat, noroc că mi-a zis. Deci cînd pune peste aluat sosul de roşii, roşiile cherry sînt mmm vizibile. Dar dat fiind că vin restul chestiilor deasupra, nu se mai vede mare lucru. Poftă bună!

    Să ştii că şi ai mei nu prea mai fac pîine aşa de des, că mama se plînge că soţul ei stă călare pe pîine pînă o termină, ca pe cozonac. Şi îl cred. Nişte prieteni de aici fac pîine acasă (ei mănîncă fără gluten şi deocamdată oferta în zonă e modestă, deci sînt forţaţi să producă ei :D) şi am gustat de două ori şi chiar că mi s-a părut delicioasă şi aş fi mîncat-o şi eu ca pe ceva deosebit, prietenii au crezut că fac mişto de ei, probabil că mîncînd zilnic pîinea asta, nu îţi mai dai seama că e foarte foarte bună. Adică ţi se pare normală, nu ieşită din comun. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, eu sosul asa l-as manca asa cu paine, ca fel principal. :)))
      Si mie imi place painea la nebunie, bunica mea facea paine in tzest (stii ce e ala? e folosit mai ales in Oltenia, poate si in alte parti), pe care zdrobea o rosie si imi rupea intotdeauna un colt fierbinte pe care il mancam gol).

      Si acum mananc aproape la fiecare masa (2 felii), dar din faina intermediara si fara lapte, zahar si alte prostii, caut sa aiba cat mai multe fibre si nu se depune.
      Dar cand am facut paine in casa am taiat cate o bucata mare desi era clar ca e mai mult de doua felii (nici P n-a zis nimic, am trisat in gasca), apoi la micul dejun am terminat-o, el mananca mai de dimineata si cred ca s-a fortat sa-mi opreasca. :)))
      Dar cum zici, daca faci des poate devine obisnuinta si nu te mai incanta.

      Ștergere
  8. Nu ştiu dacă ştiu ce e ăla ţestul. :) Dar sună de-a dreptul idilic cu pîinea caldă şi roşia zdrobită, mniam!
    Eu nu prea mănînc pîine, compensez cu ciocolată. :D Ne străduim şi noi să cumpărăm pîine de calitate, dar atîta timp cît nu o faci tu, nu poţi şti 100% ce e în ea. Sau, mă rog, soacra etc. :D

    RăspundețiȘtergere