duminică, 24 ianuarie 2016

varza cu pere

Ramasesem datoare la Vio, careia ii multumesc mult, sa-i spun ca am pus in practica reteta de varza de Bruxelles cu pere de pe blogul Danei rozMarin cu retete vegetariene, al carei link mi l-a trimis pe mail.
A fost cea mai surprinzatoare descoperire din ultima vreme, a fost DE-LI-CIOA-SA! Personal imi place mult varza de Bruxelles, eu o faceam la tigaie, insa e mult mai gustoasa asa.
Am servit asta, cum bine se vede in poza nu prea reusita (dar imi era foame si nu voiam sa se raceasca), cu cartofi, ceapa si ciuperci asezonate cu un amestec "cajun" si bagate la cuptor.

Partea buna e ca se pot pune la cuptor cele doua tavi daca sunt relativ mici - cartofii primii - apoi varza si perele circa 15,20 de minute mai tarziu si sunt gata in acelasi timp.

Reteta de varza o aveti la dana pe blog, vreau sa mentionez ca eu n-am avut lemongrass si am pus zeama de la o jumatate de lamaie (f. zemoasa) din copacul nostru din Florida. Cum aceasta lamaie are gust intre lamaie si portocala, data viitoare o sa fac (va recomand sa incercati) un amestec intre zeama de lamaie si zeama de portocala(raport 1:1), caci in Montréal lamaile sunt acre cam ca peste tot. Si inca ceva, daca verzele de Bruxelles sunt mici, doar crestati-le, nu e nevoie sa le taiati in doua, varza se face inaintea perelor care in cazul meu au fost mai tari. Alta varianta: taiati perele in bucati mai mici.

Reteta de cartofi este urmatoarea (o am de la mama): 5,6 cartofi, o ceapa, cateva ciuperci, boia de ardei dulce (paprika), 2,3 catei de usturoi, ulei de masline, sare, piper, cimbru uscat. Cartofii se curata si se taie rondele de pana la 1cm grosime, ceapa se taie si ea rondele marisoare. Se pun intr-o tava pe hartie de copt (sa nu se prinda): ceapa cu cartofii, apoi se amesteca usturoiul pisat, uleiul, cimbrul, paprika din belsug, sare, piper si se baga la cuptor la 400C. Dupa circa 30 min se pun ciupercile taiate in doua (sau bucati mari, daca ciupercile sunt mari, ale mele erau mici). Se tin inca 15 min+-. Eu am pus la sfarsit patrunjel verde, asta dupa ce-am facut poza.
Se serveste cu mare pofta! :)))
Multumesc Vio, multumesc Dana!

Altceva din tarile calde, numai lucruri bune, daca am timp va povestesc, vacanta mea va mai tine circa 3 saptamani, deci nu ma plang.
La venire am gasit doua mandarine in mandarinul plantat de noi, musafirii pe care i-am avut inainte de venire ni le-au pastrat special, desi zic ca au gustat si ei.
Siiiii, surpriza, am gasit banane in bananierul salvat de la moarte. Hihihi, cand am cumparat casa fostul proprietar ne-a zis ca n-a avut timp sa scoata "planta asta" care n-a crescut defel, de langa termopompa de climatizare, ca oricum nu-i prieste.
Pai nimanui nu cred ca i-ar prii sa traiasca langa asa ceva... Am scos deci planta care semana cu un bananier si am plantat-o in spatele curtii. Mai tarziu am cumparat alti doi bananieri, sa-si tina si ei de urat toti. :))))
Si cand am ajuns acum aici am gasit banane in planta salvata, singura care a rodit. Nu sunt ele cine stie ce banane, dar mesajul conteaza, nu-i asa?




5 comentarii :

  1. Mă bucur mult că ai scris şi că ai fost aşa de încîntată de reţetă. Greu de crezut, dar pare aşa de uşor de făcut, că îmi vine şi mie să mă apuc (te anunţ dacă chiar pun în practică).

    P. se uită la un milion de emisiuni culinare, săptămîna trecută a adormit pe canapea şi am purces eu la zapat :) şi m-am oprit la o emisiune de asta, pentru că era din Ierusalim, mi-a plăcut mult. Uite, pe domnul bucătar poţi să-l studiezi un pic pe net, să zici dacă te inspiră ceva:

    http://www.ottolenghi.co.uk/recipes/vegetarian
    Poftă bună! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci Vio, e demential situl, am tras cu ochiul putin si am vazut cel putin doua retete interesante si usoare: cartofii cu prune uscate, sunt convinsa c-o sa ne placa, daca nu-i plac lui P, mananca doar cartofii, iar eu prunele, yuhuuuu si mamaliga cu ciuperci si ierburi. Aaaa, am mai vazut si bruschetta, nu ma mai uit ca ma ia cu foame si e zece seara. Cum ar fi sa ma duc sa-mi fac bruschetta la ora asta? :))))

      Daca faci varza, sa pui cum am zis suc de portocala cu lamaie, zeama aia intra un pic in varza care e amaruie si-i da un gust delicios.

      Ștergere
  2. Azi am facut rulada cu bebe spanac (looool, cum s-o traduce "baby spinach"? pui de spanac?) inventata de mine, a iesit f. buna, n-am pozat-o ca mi-a fost lene.

    P si-a comandat acum cateva zile niste paste umplute cu spanac intr-un resto italienesc unde eu mi-am luat o pizza cu andive care chiar a fost buna. Ca o paranteza, toti aia erau italieni, dar cum clientii sunt totusi americani, pastele au fost cam gretoase (cred ca aveau cam multa branza sau nu stiu ce si putin spanac, ca asa "se cere"), deci am zis ca pot sa fac si eu si am facut si a iesit chiar mai buna, doar ca eu n-am folosit paste, ci un aluat un pic fraged, cu iaurt si un ou. :))))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce ma bucur ca ti-a placut! N-am mai facut de mult reteta asta, bine ca mi-ai amintit-o :)
    Si cat de tare mi se pare sa ai mandarine si banane in curte! Sper sa incerci bananele alea, cand s-or coace

    RăspundețiȘtergere
  4. Mandarine am avut doar doua, dar au fost atat de gustoase! Bananele nu par sa "miste", dar sunt cu ochii pe ele. :)))

    Maine am invitati, da, sper ca de data asta sa arate mai bine preparatul, de gustos sunt sigura ca va fi. L-am lasat mai mult in cuptor din cauza ca perele au fost mai tari. Verzele, fiind mici, s-au facut inainte si si-au pierdut putin verdele ala puternic. Eu am taiat o parte in jumatati, iar alta parte (cele f. mici) doar le-am crestat, ca sa intre putin sucul de lamaie, si sa stii ca au fost f. bune.

    Multumesc inca o data, o sa mai incerc si altceva de la tine, am vazut ca ai pus si linkuri catre alte situri.
    Sa tragi cu ochiul si la ce a pus Vio aici, sunt multe retete interesante.

    RăspundețiȘtergere