duminică, 7 februarie 2016

cand fusta nu e cu pliuri, ci cu riduri (scris acum ceva vreme)

Am fost la plimbare pe malul marii apoi n-am gatit, ca gatisem ieri mancare de rosii cu ardei copt, andive si paine calda si mai avem si azi, mai putin partea cu calzimea painii. Dupa ce n-am gatit am ras de m-am strambat, citind un blog. Sigur mi s-a adancit vreun rid de expresie. Partea buna sau proasta (depinde cum privesti) e ca nici nu era de ras. Ba din contra. Plin de idei preconcepute, dar na...

Asta mi-a dat brusc ideea sa va invat expresii populare "québecoises" (tot frantuzesti, cum ar fi) pe care nu le gasiti prin carti. Cine stie cand aveti nevoie in viata...


Apropo de credinta oamenilor ca iti ies riduri de la strambatura. Canadienii au o vorba (care-mi place la nebunie) cand vor sa spuna ca nu le pasa: "Ça a fait un pli sur ma bedaine". In traducere libera si lejera: Acest fapt mi-a cauzat un pliu pe burta.
Deci problema e ca poti face riduri de expresie si pe burta. Si-atunci cum poti sa mai faci poze cu tine pre-ridat pe care sa le pui langa articolele de pe blog? Vaiii, dar n-ati vazut poze la mine pe blog cu mine insami? Am, cum sa nu, am pus chiar si dansuri din buric - de-aia zic de burta - doar, doar o sa atrag cititorii, desi in realitate stiu ca nu-i atrage, dar nu ma pot abtine. Pana acum am 3, ii numar zilnic. Nu burti, cititori. Si azi tot trei sunt. Problema e ca nu stiu daca sunt aceeasi de ieri. Maine o sa strig catalogul, ca a tine minte atatea nume ma destabilizeaza.


Aaaa, sa nu uit, expresia cu pliul de pe unde poate sa faca fiecare are si sinonime: 'je m'en sacre/ calisse/ fout". Sau "je m'en branle/ ça me casse les couilles/ ça m'en touche une sans me remuer l'autre", dar voi copii sa nu le repetati pe acestea, ca e rusine, mai ales daca nu posedati toate instalatiile necesare... Noi aici facem educatie, nu dezeducatie.
Gata, v-am pupat.
Je m'en vais!
Si promit sa nu ma mai duc acolo.  :)))





6 comentarii :

  1. hahahaha, sau varianta de dupa: "Je (ne) me souviens de rien".
    Azi a trebuit sa fac un dop din hartie rasucit pentru o sticla de apa minerala in care mai ramasese apa, ce bine ca vin n-a mai ramas. :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci și tu citești bloguri să te indignezi? :D

    Cei trei cititori sîntem lektor, eu și Vio? :P

    Despre franțuzisme nu mă pot pronunța, dar m-ai inspirat (dacă nu uit) s-o-ntreb pe profa de băștineză cum se zice jemonfu pe aici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, da, am facut o pasiune din asta. :)

      Aha, voi trei. Si mai e cineva care vine doar din cand in cand in cautare de teme, se pare ca sunt inspiranta, da. Putem considera ca-s 3,5 atunci. :))))

      Daca nu uiti, s-o intrebi si de aia cu "cuiele" si chiar si cea cu "branlitul" si sa ne spui si noua, nu de alta, dar mai devreme sau mai tarziu o sa ni se balangane cate ceva la fiecare. :)))

      Ștergere
    2. mai pune o juma' de-aici.

      Ștergere
    3. Hai, ma, ca tu esti mai mult de-atat... :)

      Ștergere