joi, 4 februarie 2016

"how could I stop?" sau post despre oameni

Azi l-am cunoscut pe Churchill in persoana.
E fiinta cea mai incantatoare din cate exista. Cred ca si el m-a indragit, ca voia sa mearga cu mine cu caiacul.
Churchill e un english cocker spaniel ce a apartinut unei doamne care s-a imbolnavit foarte rau, asa ca un domn l-a adoptat si de atunci cei doi sunt nedespartiti, mai ales ca domnul e pensionar activ. Si cum sa nu fii activ in Florida unde iarna e exact ca vara, parca numai ca sa faca in ciuda unora care ar zice ca nu, dar sa-i lasam pe aceia, c-a trecut vremea lor.

I-am pastrat numele, ne spune domnul, n-am vrut sa-l traumatizez si mai tare (m-am abtinut cu greu sa nu-l intreb cum se simte doamna). E un lord, pe cuvant, continua, ca doar e un English cocker. Stiti cum il cheama? Churchill!

Asta se intampla azi in parc, langa caiacele pregatite pentru apa. Mai o  vorba, mai o mangaiere  cainelui (eu), mai o 'vai ce iarna friguroasa anul asta' (domnul), mai o 'vai dar sa vedeti cum e in Canada' (P), mai o 'vai, dar stiu, am locuit deja in Maine si nu-mi mai trebuie' (tot domnul), mai o 'stai sa te ling un pic si pe maini' (Churchill) si gata "prieteneala". Atat de prietenie, ca Churchill voia neaparat sa faca o tura cu mine cu caiacul, la sfarsit.

A plecat cu stapanul lui, dar abia astept sa-l revad.
Nu va spun cati prieteni ca el mi-am facut. N-am vazut in viata mea atat de multe animale intr-un loc, ca-n cartierul asta. O casa din doua are caini. De pisici nu mai zic. Cum limita maxima e de 4 bucati, unii trebuie sa se opreasca la 4. Vecinul nostru din fata-lateral are 4 cockeri. Cel din fata a avut doi de rasa mai mult sau mai putin identificabila, unul a murit de batranete pe la 16 ani. Vecina din dreapta are doar un caine, o pisica oficiala si una neoficiala, care vine si pleaca. Cea din stanga n-are, ca e ca noi pasare calatoare. Au insa toti ceilalti, pana la coltul strazii.

Majoritatea cainilor nu sunt de rasa pura si sunt luati din refugii. Un domn de pe strada mea, capatul complet opus are un Great Dane (ohhh, adorabil si cam batraior) si un pisoi care se plimba cu ei, fara lesa, v-am mai povestit. Domnul plimba deci cainele si pisoiul, fara lesa. Aaaa, foarte multi caini sunt fara lesa. Extrem de cuminti. Nimeni nu se scandalizeaza. E o chestiune filozofica mai mult decat altceva. Simbolic, oamenii se opun ingradirii libertatii, oricat de banala ar parea o lesa de caine.

O sa ziceti: Vai, dar e periculos pentru ceilalti. Nu e,  ce om sanatos la cap si-ar lasa cainele liber sa muste pe cineva, cand o muscatura de caine "costa" de la 10k in sus? Am vazut insa si caini cu lesa si botnita. Pentru ca stapanul stie ce stie...
O doamna imi spune sa nu ma apropii cu Félix, ca ea are doi mostri mici. Erau bestiali cei doi, cum se ratoiau la Félix. Ne salutam de departe cu regret. Cum spuneam, stapanii de caini stiu exact ce au la batatura, nici eu nu l-as lasa liber pe Félix, s-ar pune pe alergat unde are chef, ce nu cunosc eu marfa? :)))

L-am cunoscut si pe Spick, ca-n "spick-and-span", cainele unui "sky diver", care sta la bunici - cainele, nu parasutistul - cat cel din urma e ocupat. El e unul care merge fara lesa. E cel mai musculos caine pe care l-am vazut. Mic-mijlociu, negru, cracanat si cu muschi, o dulceata. A sarit si el cu stapanu-su cu parasuta. Ai impresia ca e constient ca e mai breaz ca toata lumea...

Si mai e catelul domnului de la colt, in etate de 17 ani. Domnul are cel putin 90 si cei doi merg exact in acelasi ritm, zici ca merg in reluare. Si parca seamana. Cred si eu, cand petreci 17 ani alaturi de cineva, imprumuti obiceiuri... Domnul imi spunea ca alterneaza mersul pe asfalt cu cel pe iarba, ca abia merge ala micu, cu problemele lui de articulatii. M-a induiosat. La fel si doamna care-si plimba cainele nevazator.

M-as muta cu draga inima, definitiv, intr-un asemenea loc. I-am si uitat pe cei care interzic animalele in condo-uri. N-au decat sa se duca la dracu', asta daca nu sunt deja acolo.
Caci un asemenea loc trebuie ca e unul aseptic unde ideile preconcepute tin loc de animal de companie. Nu aseptic, corectez! Oamenii fac mizerii mai mari decat animalele. Baiii, sa nu ai dreptul sa ai in casa ta nici un soarece? Pe bune, ati auzit de ceva mai ciudat pe lume?

Si sa nu ziceti ca postul acesta e despre caini. Nu e despre caini. E despre oameni! :))))

PS- Ador aceasta melodie!
Daca nu puteti vedea video la voi in tara, e vorba de Keith Richards - How could I stop?






Un comentariu :

  1. mă bucur tare mult că ai scris despre oamenii ăştia. ce oameni! :)

    RăspundețiȘtergere