luni, 2 mai 2016

pistoalele, sexul si religia

e atata lumina in jur, ca-ti trebuie ohelari de soare ca sa tii ochii deschisi.
In coltul acesta de lume unde oamenii il iubesc pe d-zeu aproape mai mult decat iubesc savarinele si drobul, pana si prim-ministrul spera "sa găsim înțelepciunea de a respecta Sărbătorile de Paști". Apoi ne ureaza ca "Lumina Sărbătorilor de Paști să ne lumineze ființa. Și să așteptăm de la ceilalți să fie mai buni, prin efortul nostru, al fiecăruia, de a ne ameliora. Cu Dumnezeu spre noi înșine!".

Partea aia cu asteptatul ca ceilalti sa fie mai buni nu sunt sigura ca am priceput-o, dar cred ca vrea sa ziCA CA daca fiecare dintre noi e mai bun, vor fi fiind si ceilalti, trebuie doar sa avem rabdare. Asta era spusa in conjunctura demiterii ministrului culturii, ocazie cu care omul tocmai denuntase niste lobbyisti sinistri de prin guvern. Adicatarea d-le ministru, ne transmitetz tot un fel de "tovarasi, statz linistitz la locurile voastre", dar ne luatz la sentiment, ca pastele, ca d-zeu... stitz ca romanul e mai sensibil la astea decat la propriul lui bine. Adica stitz ca ne-am obisnuit sa credem ca daca acuma suferim, e ca sa ne fie bine mai incolo, pe lumea ailalta adica. Bata-va sa va bata de pishicher! 

"Cu d-zeu prin noi insine". E si asta un punct de vedere, cine sunt eu sa va contrazic? Chiar daca s-ar putea si "prin noi insine, spre d-zeu", ca am auzit eu ca e un "trend de moda" acuma sa fii deschis spre lume, cum ar veni. Si un altul (dar asta e marginal, ce-i drept) e sa nu amestecam religia in "trebile" statului. Ca nu ne-a spus nimeni si noua ca avetz ca mandat sa ne dati ore de religie on line. Nu de-alta, da' daca "lom" note mici, poa' sa ne cauzeze la Bac (sau dupe)!

Uite ca m-am indepartat de la subiect, atz reusit sa ma faceti sa uit despre ce vorbeam, CU CUvintele astea pline de miez.
Ziceam despre lumina. Ne intra lumina-n ochi, zici ca sutem pe un taram de basm, cu flori, cu oameni buni si frumosi, ce trist va fi maine cand o sa ne ducem la "servici" si o sa constatam ca iar ne-am inselat. 
De pasti si de craciun (ca tot a trimis primarul sectorului 5 felicitari cu nasterea domnului, inainte de paste. Nu i-a spus si lui nimeni ca acuma muare, de nascut s-a nascut alta data. Da' nu-i nimic, se spune ca gestul conteaza) imi amintesc aceeasi faza (am cautat alt sinonim, m-am gasit) cu prietenii mei buni picii, la Paris. Eu ma uitam la vitrinele sex-shopurilor de pe langa "Mulen ruj" si ma minunam, nu vazusem niciodata, eram venita de la tara, ce vrei. Piciu' al mare imi zicea ca el nu pricepe ce ne tot uitam, n-am mai vazut penisuri? Ca lui nu-i place sa vorbim despre asa ceva, il jeneaza. Cu cat facea omul pe puristul, cu atat aveam noi chef mai tare sa zicem chestii, chit ca nici eu nici piciul al mic nu suntem vulgari. Asa ca am pronuntat in acea zi mai multe vulgaritati decat in ultimii zece ani. "Coi", zice piciu' al mic in timp ce mancam supa zen transparenta intr-un restaurant japonez. Ce? intreaba piciu al mare. "Doi coi", repeta piciu al mic, de-am zis ca-i stropesc cu supa zen.

Aceeasi senzatie am si acum, cu lumina asta orbitoare, de doi coi! Dar separati. Am zis sa scriu aici pe mosia proprie, ca or mai fi si oameni pentru care sentimentele astea sunt autentice si nu e frumos sa facem caca pe credinta lor. Dar despre cei care zambesc doar ca sa li se vada dintii in poza, numai de bine! 


4 comentarii :

  1. Ce sa zica si coii acestia, doar n-o sa admita ca-s ipocriti (sau iporciti) :)

    In rest, e misto faza cu G-D prin noi insine, foarte plastica imagine; poate ca s-o fi gindit omul la autopenetrare, la sarpele care-si inchide coada, la coaia care se crede ovarå, un fel de ponta intelectual. Orice e posibil in momentele acestea de magie misticå, pina la urma sa nu uitam ce sårbåtoreste lumea ortodocså: a inviat mortul a doua oara pe anul asta, nu e de colea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar ca magie mistica. Oare in bobi da prim-ministrul, daca tot e platit "part-time" ca sa se ocupe de viata spirituala a turmei? Sa-mi spuna si mie cand nu se va mai muri de foame si mizerie in ro si eventual cand n-o sa mai vorbeasca cu nonsalanta despre reforme eterne.

    O sa vina Blegoo si-o sa ziCA CA toti sunt la fel.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai ceva cu dzeu sau cu Ciolos pentru ca l-a demis pe VA?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am nimic cu nimeni, domnule, ce sa am?

    Am stiut ca pleaca VA de cand s-a dus la Craiova sa se ia in clont cu mafia pzd-ista pentru un amarat de parc in care fomeia de bine voia sa puna borduri noi si asfalt (in timp ce o trime din aia fac caca inca in fundul curtii) peste ce mai ramasese nedistrus din parcul ala. Si de cand s-a dus el ca viteazul sa-i ia la intrebari pe baietii dastepti de voiau sa inlocuiasca cladirile de patrimoniu cu altele noi, tot de patrimoniu "care este". Cui dracului ii mai pasa de-un parc si de-o vechitura de casa, cand asta e voia lu 'mniezau? Si-apoi facem biserici si catedrale mantuitoare misto, aurite, tot de patrimoniu.

    Stai s-o vezi si pe tanti Corina, ori sta mumos si zambeste la camera, ori zboara. Ficusul nu doarme, doar sa preface! Zic si eu, uamenii aia inclusiv Ciolos stiu ei mai bine... :)))

    RăspundețiȘtergere