vineri, 22 iulie 2016

proiecte: haine, partea I

Am reusit sa termin in sfarsit fusta inceputa cu o luna in urma, exact inainte de a pleca in vacanta spre tarile calde, dar n-am luat-o cu mine, am plecat doar cu 3 haine, mi-a fost lene sa-mi fac bagajul si stiam ca mi-am lasat pe aici cate ceva de imbracat. Noroc ca aproape tot ce mi-am pus in bagaj a fost din bumbac alb sau alb cu ceva, asta m-a ajutat sa nu ma topesc de cald.

Desi ma gandeam ca vara asta o sa croitoresc mai mult, mi-am facut doar o rochie, o bluza si fusta asta. Si lui P o pereche de pantaloni de casa, plus mai multe modificari atat lui cat si mie, la lucruri pe care nu le (mai) imbracam. Cea mai cea a fost sa-i scurtez vreo doua camasi. Cum erau camasi de calitate care-mi placeau mult, mi-a fost frica sa le tai la inceput, de teama sa nu le stric (camasile au formele alea curbe greu de reprodus, apoi trebuie sa ai cusatura la 1mm de margine), dar P mi-a zis ca e convins ca-mi ies perfect si-n plus nu conteaza daca le stric ca el oricum nu le imbraca asa lungi. Au iesit perfect, ce inseamna incurajarea. :)))

Rochia imi place mult, chiar daca in poza arata ciudat si e si necalcata. E dreapta si incretita la umar, urma sa aiba un ruban la umeri care sa faca un nod la partea de sus, peste intretituri, dar nu cred ca-i mai pun. Cade bine pe piept si solduri, e crapata putin pe ambele parti si are doua buzunare mari care depasesc linia de cusatura de pe lateral, prelungindu-se putin spre spate.
Tiparul l-am luat din cartea japoneza, iar materialul e un denim subtire, bleu cu imprimeuri mici albe (un fel de flori stilizate).

Bluza a fost mai mult de incercare, imi place si nu prea, adica ar fi trebuit sa o fac din ceva mai moale ca sa cada, bumbacul asta fiind mai dens ii da un aspect cam rigid. Dar e placuta la imbracat, e bumbac 100% si materialul are dungi fine care nu se vad in poza. Uite acum privind-o ma gandesc ca daca o mai scurtez devine mai sport si o pot imbraca cu pantaloni. Nici nu stiu daca am bagat materialul la apa, poate devine mai moale la spalat.

Dintre toate fusta imi place cel mai mult. E facuta dupa o fusta cumparata dintr-un magazin din Miami si careia-i spun eu fusta cameleon: se schimba in functie de ce "top" pui si ce ai in picioare. E sport, se poate purta cu tricou, dar daca-i pui o bluza de matase si un pantof altfel, poate deveni chic. Cea cumparata e alb cu negru, cu un fel de patrate/carouri, cea facuta e pastelata, cu verde, orange, bej, e din matase, dar ramane la fel de versatila, de-aia am tinut sa fie cu dungi/carouri. Am avut ceva probleme cu fermoarul, am rupt primul ac ca uitasem ca fermoarul se pune cu picior de masina special. Dupa ce am muncit ca un rob si a iesit destul de bine un fermoar semi-ascuns, am realizat ca putea fi mult mai usor. Partea cea mai grea a fost sa fac propriul tipar. Chiar daca am avut modelul fustei in fata si-am facut desenele relativ repede, nu a fost usor cu ordinea de imbinare a bucatilor, mai ales ca are buzunare aparente si dublura. Pana la urma m-am descurcat si arata la o fusta normala. Cred ca-mi mai fac una de toamna/iarna in genul asta, dar uni, un albastru puternic. :)))

Abia astept sa ma lansez in tricot, am deja doua, trei materiale care asteapta de la inceputul verii. Stiu ca nu e usor sa lucrezi tricotul, poate de-aia sunt asa incitata.
Aaaa, si mi-am luat un tipar de scurta de toamna, caut inca un material bestial. Albastru! Va tin la curent!





4 comentarii :

  1. Ce fain, Cora! Te-aș invidia, dar, cum nu mă simt în stare să croiesc și să cos, mai bine te admir. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca iti plac hainele, incearca. O sa fii surprinsa! :)

      Ștergere
  2. au ieşit toate super faine, eşti pricepută foc, felicitări şi să le porţi cu plăcere! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multzamesc. Nu-s perfecte, dar ma perfectionez. Am vazut pe la Miami in niste magazine de fitze chestii mult mai naspa ca ale mele la niste preturi de mori. Designul era deosebit, dar eu n-am intrat in experimente personale de design, imi trebuie un manechin, n-am avut timp sa caut. Si poate niste surse de materiale deosebite, dar si asta cere timp. :)

      Ps- urmaresc postarile tale ultime, ma chinui de un secol sa las un mesaj, am fost pe drum, dar gata, am ajuns acasa pentru cateva zile. :)))

      Ștergere