sâmbătă, 22 octombrie 2016

yellow

650 km snur, cu o oprire cat sa iau o cafea si sa fac un pipi...  Mi-am batut propriul record.

Si mergea ea asa zi de vara pana-n seara si o mai merge si maine daca n-o obosi. Doar ca maine raman in jur de 900 km de facut in doi, ceea ce va fi o nimica toata.

Imi place la nebunie sa conduc pe autostrazile americane, se conduce bestial, 99% din conducatori respecta regulile nescrise (cele scrise sunt elastice), se dau la o parte daca vine cineva cu viteza din spate, revin pe banda respectiva daca e libera. De cativa ani de cand fac Montréal - Miami si de doua ori pe an, n-am auzit nicio injuratura, niciun claxon si n-am vazut niciun semn ciudat intre participantii la trafic. Singurul semn care se face in trafic e multumesc, cu lumini daca e de la camionagii.

Imi fac prieteni pe soselele americane, de obicei soferii de trucks din fata carora ma dau la o parte in panta, daca nu pot/vreau sa merg mai repede ca ei. Azi am rulat in tandem cu un nene cu autoturism  mai bine de o suta de km. 125... 127 km/h la depasire, apoi trecut pe banda din dreapta, anulat "cruise control" si coborat pana la 123, activat "cruise control" si rulat unul in fata altuia cu aceeasi viteza pana la prima depasire, reluat.

Limita maxima e de 113 km/h, plus 8,9 cat crede P ca e de bun simt ca sa nu iei amenda, plus 2,3 km pe care-i bag eu in plus cand nu e el atent.
Cel mai haios e cand se prinde P ca trisez. Cum e un binecrescut si a face observatie nu face parte din obiceiurile sale, imi spune de fiecare data, calm: "Aici avem o limita de viteza de ...", eu trebuind sa-mi dau brusc seama ca m-a luat valul cat a atipit el si-am ajuns la 130.
Vaiiii, zic, ia uite ca aveam 126, 127! :)))

Nu sar calul, cunosc prea bine autovehiculele sa nu stiu care e deceleratia maxima la X viteza cu tipul de autovehicul cu care sunt, plus incarcatura si conditii de sosea si nu ma aventurez niciodata sa fiu deschizatoare de drumuri ca sa ma ia la ochi politistii ascunsi, dar daca se ruleaza in coloana cu viteza relativ constanta, nu fac expres ca sa incurc circulatia.

Azi cum mergeam eu asa, tare mi-as fi dorit sa am un Cayman cu care sa ma lipesc de soseaua aia ca-n palma, inconjurata de munti si vai, cu un soare rotund si un cer albastru. Si-ar fi trebuit sa fie neaparat galben.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu