marți, 27 decembrie 2016

De sezon

Am facut ca de obicei salata (de) Bœuf. Fara bou, se-ntelege, ca cine-a mai vazut salata bœuf cu bou?

Cum aproape nimeni din casa in afara de mine nu se omoara dupa ea, mai ales ca o fac relativ acra cum imi place mie, ma gandesc sa-mi servesc o portie la micul dejun. Am calculat ca daca mananc azi la mic dejun, pranz si cina si maine dimineata am inca stomacul functional, as putea s-o termin maine seara.

Sa avem sarbatori vesele si salatzi pe gustul nostru in anul care vine! 



8 comentarii :

  1. Hihi, eu am făcut o singură dată salată bœuf (poate-i zice așa pentru că originalul se prepară cu carne de vită), și nu anul ăsta. Ultima porție de salată bœuf, gătită de soacră-mea (foarte bună, de altfel - mă refer la salată), a ajuns azi-dimineață la Bruno în castron, s-a bucurat și el tardiv de Crăciun. Bănuiesc că salata ta e de mult mâncată. :))
    La mulți ani, Cora, și-ți doresc un an foarte bun, în care, cine știe, poate chiar vom reuși să ne vedem, mai ales că între timp am terminat camera din față și urmează să sosească chiar și o canapea extensibilă! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, la tine e dimineață, deci mai e până la anul. :))

      Ștergere
  2. La multi ani, Ema! Voiam sa te taguiesc pe FB azinoapte, dar am zis sa te las linistita. Am citit "Entre ciel et terre" in noaptea dintre ani (mai mult de jumatate, ca m-am culcat pe la 1am) si nu cred sa fi petrecut un revelion atat de placut de multa vreme, cu cainele lipit de mine (mort de frica artificiilor) si P care ne canta la chitara. Cand a batut 12 fix eram la consideratiile despre moarte, cand baiatul era sa adoarma in munti, in zapada, nici ca se putea mai bine. Am ras si aproape lacrimat, i-am citit lui P pasaje, imi place mult limbajul simplu, frazele scurte, iar traducerea e un deliciu. :)

    Voiam sa mergem la un rev. de romani dar nu am vrut sa las cainele singur, credeam ca sunt bubuituri de artificii mai mari, a fost mai calm ca de obicei, dar asta tot lipit de noi a stat.

    Merci de invitatie, daca nu venim noi in ro poate veniti voi pe continentul american. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PS- Da, salata bœuf cred ca se facea cu carne de vita la origini. Eu prepar o data pe an, de Craciun, imi placea tare mult cea facuta de mama, cu gogosar si castraveciori pusi la borcan de ea (uneori cu mine). A mea nu e asa buna, ca gogosarul meu e copt mai intai si abia apoi e pus la marinat (facut de polonezi), asa ca pun mai multi castraveciori, dar gustul nu e acelasi.

      Hahahah, eu am terminat-o pe a mea pe drum spre SUA, in masina, unde mancam in general cand celalalt conduce sau ii bagam si lui in gura mai un ou, mai o grisina, daca ne-ai vedea te-ai prapadi de ras. :)

      Ștergere
    2. Hihi, ce seară liniștită și atipică ați avut! :D Și eu am petrecut o noapte de Revelion citind, după ce am mâncat aproape jumătate de kg de pleurotus la grătar și m-am balonat atât de tare, că numai chef de băut & agitație nu mai aveam, așa că am rămas acasă, am aprins luminițele de la brad și am citit o carte SF care m-a ținut cu sufletul la gură. Chiar vorbeam cu un prieten despre presiunea asta socială legată de Revelion, când toată lumea pare că se distrează și e o adevărată dramă dacă nu participi și tu la un chef. Mă bucur că voi v-ați sustras presiunii ăsteia. :)

      Eu am mers la niște prieteni, așa că săracul Bruno a stat singur acasă, nu știu cum s-a descurcat cu bubuiturile, dar nu cred că au fost prea multe, stăm într-o zonă de case cu populație în etate și e mult mai liniște decât prin alte părți. După 12 ne-am întors acasă și am continuat băutul în curte, unde am discutat despre salata bœuf - vecinul nostru a emis o teorie foarte interesantă. :)) Cică la origini a fost preparată cu carne de vițel (de unde acel bœuf), pentru că de obicei se taie vițelul, și nu vițica, mult mai productivă pe termen lung - cum se taie și mieii și se păstrează viitoarele oi. Mda, asta discutam noi de Revelion. :))

      Hmm, nu cred că vom ajunge prea curând pe continentul american, poate pe cel sudic, care mă atrage mult mai mult, deși prețurile sunt cam prohibitive și ar trebui să mă apuc de economisit dacă vreau ca o astfel de călătorie să devină posibilă. Mai degrabă tot prin România ne vom întâlni - ceea ce eu sper să se întâmple la un moment dat! :)

      Presupun că ai terminat între timp cartea lui Stefansson. :D

      Ștergere
  3. Oh, da, am terminat-o aseara chiar devreme, nu-mi venea sa cred cand am dat ultima pagina, s-a terminat cam brusc asa si neasteptat, m-a surprins ca Bardur a revenit in felul asta... :)

    Azi n-am citit nimic ca ne-am plimbat si e deja 19h25, dar maine vreau sa mergem la plaja si ghici ce voi face timp de cateva ore? :)

    Pe de alta parte pe pagina lui Paul Auster apar tot felul de chestiuni legate de carte (normal, hahah), cred ca imi infranez zgarcenia si o comand inainte de 31 ian. E totusi vreo 30 si ceva de $ americani, pe naiba, mi se pare scumpa. Pe de alta parte ma gandesc ca omul asta trebuie sa traiasca si el, sa muncesti atat vreme la o carte n-o fi usor. In plus, pana apare in biblioteci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi și cum de n-ai trecut imediat la volumul al doilea? :D Acțiunea continuă la diferență de câteva săptămâni, iar vol. 2 se termină și mai brusc - adevărul e că trilogia ar fi trebuit publicată într-un singur volum. Ăsta-i singuru lucru pe care i-l pot reproșa lui Stefansson - unii dintre noi așteaptă cu anii să citească următorul volum. :))

      Zic să-l încerci pe Laxness, eu am citit vreo patru cărți de el - „Independent People” a fost cea mai faină, dar mi-au plăcut și „The Fish Can Sing” și „Sub ghețar” (despre ultimele două am reușit să scriu pe blog). Cafeaua e ridicată în slăvi și în cărțile lui Laxness, și să vezi acolo bătălie cu natura! :)) De vreo doi ani tot îmi propun să recitesc „Oameni independenți” - dacă te interesează un joint reading, să-mi zici, poate mă mobilizez cu ocazia asta. Pe Stefansson îl văd drept un Laxness mai poetic și mult mai atent să nu plictisească cititorul (e drept, trebuie luată în calcul și perioada în care a scris fiecare).

      Legat de Paul Auster:
      1) nu e zgârcenie, e cumpătare;
      2) e muuult prea scumpă cartea!
      3) nu cred că o să moară de foame PA dacă nu-i cumperi tu cartea; mai bine ajuți scriitori mai puțin faimoși, care consideri că merită;
      4) dacă ți-o dorești atât de tare, ia-o! :))

      Ștergere
    2. Am citit vreo 100 de pagini, sigur, iar azi nimic c-am fost la plimbare in final.
      Si apropo de zgarcenie/cumpatare, n-am avut nicio problema azi sa-mi cumpar tzoale de la Cos ca erau reduse cu 50% si-al naibii magazin mi-a iesit in cale tocmai la sfarsit, nici nu ma asteptam sa fie la Miami. Bine ca stiu acum unde e. :)

      O sa vad daca au aici la biblio Laxness ca sunt abonata si e o biblio pe vreo 5 etaje, deci sunt sanse sa-l gasesc. Daca nu, sigur la biblio a facultatii la Montréal.

      Apropo de preturi, preturile sunt total aiurea in functie de editura si traducere (cele in franceza mai scumpe, poate pentru ca se vand in tiraje mici), una din seria lui Knausgard era vreo 63$, am asteptat la rand la biblio si le-am citit amestecat cum le prindeam franceza+ engleza. :)

      Te anunt cand gasesc Laxness. Gata, imi fac un ceai si ma bag la citit. Te pup.

      Ștergere