marți, 17 ianuarie 2017

lamai 1

Vecinul meu canadian "ontarien" din Florida, care are casa cu doua usi mai incolo, in diagonala, tot pasare de zapada si el, imi face semnul victoriei de cate ori ne intersectam, el cu motocicleta si eu cu masina.
Singura data cand am "vorbit" cu el a fost cand m-am impiedicat eu la coltul strazii de niste pietre, ca bleaga, in timp ce-l plimbam pe Félix si era sa cad. In timp ce ma echilibram din dezechilibrare si ma gandeam in sinea mea cum mi-ar sta rotulele pe pietrele alea colturoase, aud o acceleratie de Harley in spate, apoi o frana brusca cu praf si scartait de pneuri fix langa mine, de mi s-a spariat gandul. O voce ma intreaba strigat daca sunt ok.
Sunt, sunt, strig la randu-mi in vacarmul creat, desi era sa mor acusi de sparietura, iar daca mai stai mult sigur urechile mele n-o sa prea fie... Partea a doua am zis-o in gand, se intelege.
Dupa care omul a plecat la treaba lui cu tot cu zgomot, parca citindu-mi gandurile.

Parca v-am mai spus ca aici oamenii iti fac cu mana de la distanta desi nu te cunosc sau iti dau buna ziua din fata casei inainte sa ajungi acolo. La inceput ma uitam in jur, convinsa ca nu cu mine vorbesc, dar acum le fac si eu cu mana sau le raspund cu vai ce vreme frumoasa/urata/ploioasa/vantoasa, nu-i asa?
Daca mai ai si caine ca noi si te intalnesti cu altii cu caini te poti alege cu invitatii sa le folosesti rampa de coborare spre canal, cu barca (ca numai unii au "sansa" sa aiba fundul curtii pe apa, in cartier). Unii incep chiar sa-ti povesteasca viata lor, daca as avea talent m-as putea apuca de scris povestiri scurte.

Asadar de cate ori ma intalnesc cu vecinul e victorie. La inceput ii raspundeam facandu-i cu mana mai timid apoi din ce in ce mai relaxat, dar cum insista cu semnul victoriei motociclist, am inceput sa-l fac si eu.
Am zis ca poate chiar o fi important pentru om si ce ma costa? :))))

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu